Onderwijs- en Innovatieplein

Hoe?

Hoe formuleer je leeruitkomsten?

Drie voorbeelden van leeruitkomsten

De eerste twee voorbeelden zijn van leeruitkomsten zoals je die vooral ziet in een eerste jaar. De tweede is een voorbeeld van een leeruitkomst zoals je die vaker ziet verderop in de opleiding. Het is dan ook vaak gebruikelijk om een leeruitkomst in het laatste jaar minder concreet en complexer te formuleren van in het eerste jaar: er komt immer steeds meer samen en je wilt niet uitkomen op een leeruitkomst van 20 zinnen.

Let op: dit moet niet en is geheel afhankelijk van hoe de opleiding is opgebouwd. Gebruikt je opleiding vooral leerdoelen binnen een module?

  1. De student behandelt brandwondenslachtoffers volgens de EHBO-richtlijnen.
  2. Een student heeft de praktische vaardigheid ontwikkeld om een in een gesimuleerde situatie met behulp van Javascript de interactie van een webpagina te testen en te verbeteren. De student programmeert volgens de opgegeven standaarden.
  3. De student herkent de factoren die belangrijk zijn bij gezondheidsinstandhouding gedurende de levensloop en kan deze verantwoord toepassen bij het analyseren van het risico op gezondheidsproblemen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van actuele literatuur.

Als je de leeruitkomsten hebt geformuleerd is de volgende stap nadenken over de toetsing van de leeruitkomsten of delen daarvan. Klik op onderstaande knop voor een stappenplan. Het stappenplan helpt je keuzes te maken, leeruitkomsten scherp te noteren en te zorgen voor een goed uitgangspunt voor jouw onderwijsontwikkeling.

Gepubliceerd door  Programma Blended Learning 14 november 2024