Onderwijs- en Innovatieplein

Toetsing

Hoe maak ik een toets die past bij de leerresultaten?

Het curriculum en de bijbehorende leerresultaten staan vast. Maar hoe zorg ik er nu voor dat de daadwerkelijke toets of de leerresultaten behaald worden? Is de vorm van de toets passend en is de toets op niveau?

Nadat een student een module heeft doorlopen dient de student aan te tonen in hoeverre de inhoud van de module beheerst wordt. Om dit te doen dient er bij het ontwerp van de toets goed nagedacht te zijn. Deze pagina helpt je om dit te doen.

In dit hoofdstuk vind je informatie over:

Wil je meer informatie? Kijk Dan op de score site . Score is een digitale publicatie voor HvA-medewerkers over toetsen vanuit diverse perspectieven: docenten, examencommissies, onderwijsmanagement en toetsorganisatie. Het platform biedt informatie over toetsontwerp, uitvoering, evaluatie en verbetering, afgestemd op het HvA Onderwijs- en Toetsbeleid. Daarnaast bevat Score verwijzingen naar HvA-beleid, literatuur, inspiratie, voorbeelden, handreikingen, links, informatie over toetsbekwaamheid en een begrippenlijst. Een apart deel belicht actuele ontwikkelingen in toetsing binnen het hoger onderwijs.

Gepubliceerd door  Programma Blended Learning 10 december 2024