Projecten
24 Resultaten
-
Synergie
3 jun 2024 - 2 jun 2026Systeemdenken is een belangrijke vaardigheid voor het begrijpen en oplossen van problemen en helpt leerlingen de wereld beter te begrijpen. Leerlingen ontwikkelen deze vaardigheid echter niet vanzelf. Het lectoraat ...
-
Megagames as a Methodology to Enhance Global Awareness (MEGA)
1 mrt - 31 decMEGA was granted by CoECI in March of 2024 and will run through December 2024. The project will create, host and provide training materials for educators around the use of megagames as a teaching tool.
-
Moreel kader en praktische richtlijn voor experimenten met AI in onderwijs
6 dec 2023 - 31 okt 2026Generatieve kunstmatige intelligentie -zoals de onlangs snel opgekomen chatagents- kan op bedoelde en onbedoelde manieren van grote invloed zijn op het onderwijs. Om goed zicht te krijgen op de mogelijke meerwaarde ...
-
PhD research project Ilham Bouisaghouane
1 apr 2023 - 31 mrt 2027Het Dutch Black Hole Consortium (DBHC) is een groot, interdisciplinair consortium dat baanbrekend onderzoek uit uiteenlopende vakgebieden zoals astronomie, techniek en geologie samenbrengt om ons begrip van zwarte ...
-
TransEET (Transforming Education with Emergent Technologies)
1 jan 2023 - 31 dec 2025The TransEET project aims to establish a sustainable network between research labs that will enable a strategic program leading to the co-design, implementation and outreach of innovative educational solutions with ...
-
Game-Based Pedagogy in Teacher Education
1 mei 2022 - 31 okt 2023Using Game-Based Learning (GBL) shows to be an effective way to increase motivation and to improve learning performance in education. Students at the mathematics education master program at the Amsterdam University ...
-
PhD research project Nihal Fawzi
1 apr 2022 - 31 mrt 2026BioClock consortium betreft een interdisciplinair team van partners die samen onderzoek doen naar de werking van de biologisch klok. Het project wordt gefinancierd door de Nederlandse Organisatie voor ...
-
Leren redeneren over wetenschappelijke vraagstukken
1 sep 2021 - 31 aug 2023Leerlingen in het basis-en voortgezet onderwijs worden in hun dagelijks leven geconfronteerd met complexe onderwerpen als klimaatverandering en vaccinatie. Deze situatie stelt het onderwijs voor een serieuze ...
-
Dutch Black Hole Consortium
1 sep 2021 - 31 aug 2027Het Nederlandse Zwarte Gaten Consortium (Dutch Black Hole Consortium; www.dbhc.nl) doet onderzoek in disciplines zoals theoretische natuurkunde, sterrenkunde, geologie en baanbrekende nieuwe technologie voor de ...
-
BIOCLOCK
1 jun 2021 - 31 mei 2027De gehele levende natuur, ook de mens, bezit een ‘aangeboren’ biologische klok. De afgelopen jaren is gebleken dat deze biologische klok verstoord raakt door de 24-uursmaatschappij. Dit heeft gevolgen ...
-
Evidence Based Course Design
1 feb 2021In het project Evidence Based Course Design wordt de wisselwerking onderzocht tussen het cursusontwerp enerzijds en het studentgedrag en de studieresultaten anderzijds.
-
Gamma
1 okt 2020GAMMA heeft tot doel om de kennis die studenten hebben van digitale games te benutten om hun wiskundige vaardigheden te verbeteren.
-
Minds-On
8 jun 2020 - 30 jun 2023In samenwerking met scholen ontwikkelt Minds-On een nieuw digitaal instrument dat, naast het doen van onderzoek, leerlingen ondersteunt bij het begrijpen en verklaren van verschijnselen en dat docenten helpt bij het ...
-
Kritisch denken met Interactieve concept cartoons 2
1 jan 2020 - 31 jul 2021Interactieve concept cartoons stimuleren leerlingen om kritisch na te denken over maatschappelijke onderwerpen waar natuurwetenschappelijke kennis aan ten grondslag ligt.
-
Denker
1 okt 2019 - 20 jul 2024Het Denker project ontwikkelt en onderzoekt een methodiek voor het ontwikkelen van vaardigheid in systeemdenken.
-
Amsterdamse Leer-Kracht-Lijn
30 sep 2019De Leer-Kracht-Lijn ondersteunt studenten om hun ontwikkeling tot leerkracht in professionele termen te duiden, onderbouwen en verantwoorden. Het is een gespreks- en reflectie instrument.
-
Promotieonderzoek van Marco Marcellis
1 sep 2019 - 1 sep 2023In higher education, students tend to focus on outperforming others instead of enhancing their competencies. Students are induced to enhance their competencies if their underlying motives are autonomously motivated.
-
Blended Learning
1 sep 2019Blended Learning heeft online en face-to-face activiteiten. Maar wanneer kan welke vorm het beste worden ingezet? Promovendus Marco Marcellis onderzoekt de principes voor de verschillende vormen van interactie bij ...
-
Smart Education
1 jan 2019Met Smart Education bouwt de Faculteit Onderwijs en Opvoeding (FOO) aan expertise op het gebied van leren en onderwijzen met Kunstmatige Intelligentie.
-
Kritisch denken met interactieve concept cartoons 1
1 jan 2019 - 1 dec 2019In de natuurwetenschappelijke vakken in het voortgezet onderwijs zijn het leren van natuurwetenschappelijke kennis en het ontwikkelen van kritische denkvaardigheden belangrijke leerdoelen. Met interactieve cartoons ...