Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie
Projecten lectoraat Creative Media for Social Change
10 Resultaten
De projecten waar het lectoraat Creative Media for Social Change in deelneemt of penvoerder van is, ziet u hieronder. Klik op een project om er meer over te lezen!
-
Methodieken voor de buurtgerichte bibliotheek
1 apr 2024 - 1 apr 2026De bibliotheek is tegenwoordig niet alleen een plek om boeken te lenen. Het is ook een plek waar mensen samen komen! De rol van de bieb en de buurten waarin ze staan veranderen. Welke nieuwe kennis, vaardigheden en ...
-
Envision Change
10 nov 2023 - 31 okt 2030Hoe ziet een klimaatneutraal Europa eruit? 'Klimaatneutraal' wil zeggen dat er geen koolstofuitstoot meer is dankzij de overgang naar schone energie. Om dit doel te bereiken, wordt er binnen het project ...
-
De kunst van de gemedieerde dialoog
1 sep 2023 - 1 jun 2028Luisteren om te begrijpen of luisteren om te reageren? Bemiddelende, oftewel mediërende, gesprekken worden steeds vaker als onderzoeksmethode ingezet om maatschappelijke uitdagingen te verkennen. In zo'n gesprek ...
-
Creating Actionable Futures (CrAFt)
12 mei 2023 - 29 apr 2025Hoe kun je steden klimaatneutraal, mooi en inclusief maken? Welke lokale samenwerkingsmodellen kunnen hierbij helpen? Aan deze vragen gaan drie Centres of Expertise van de HvA (Urban Governance & Social ...
-
Samen duurzaam op weg
1 apr 2023 - 31 mei 2030Hoe kunnen we via een participatory design-aanpak samen met een diverse groep aan stakeholders interventies ontwikkelen die duurzamer reisgedrag stimuleren?” Met deze vraag ging de onderzoeksgroep Creative ...
-
Buurtmoeders Moederskracht
1 mrt 2023 - 31 dec 2030Het lectoraat Creative Media for Social Change (HvA) en Buurtmoeders Moederskracht slaan de handen ineen voor een gezamenlijk onderzoeksproject. Gedurende tien maanden wordt op creatieve manieren de unieke werkwijze ...
-
Desinformatie in Kaart
1 jan 2023 - 30 apr 2030Het project Desinformatie in Kaart onderzocht wat burgers nodig hebben om hun medianetwerk te begrijpen en te navigeren. Doel was om te onderzoeken wat mensen nodig hebben om met alle informatie, ook des- en ...
-
AI, Media & Democracy Lab
1 apr 2022 - 31 mrt 2027Het AI, Media & Democracy ELSA Lab is een van de gehonoreerde projecten binnen de categorie Economie, Binnenlands bestuur en Cultuur & Media, en onderzoekt de impact van AI op de democratische functie van ...
-
The Past in the Present: Mixing Realities in Heritage
1 sep 2019 - 31 aug 2025Hoe draagt een nieuwe technologie als augmented reality bij aan een waardevolle beleving van bezoekers van erfgoedlocaties? En hoe kunnen met dit relatief nieuwe medium interessante verhalen over (im)materieel ...
-
I want it, I buy it
1 aug 2018 - 1 aug 2030Wat zet consumenten ertoe om een impulsaankoop te doen? Via welke psychologische processen ontstaat de drang om impulsief een product aan te schaffen? En zijn er wellicht manieren waardoor consumenten sneller of ...