Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie
Resutaten
Hieronder worden een aantal resultaten van het onderzoek gepresenteerd.
De survey en resultaten van IBC 2016 “The role of data in the mediaecosysteem” is onderdeel van het project ‘Meer Profijt uit Data’. De enquête is gericht op de houding van partijen in het media ecosysteem ten opzichte van het belang van data in de toekomst.
Jaarlijks zijn er 50.000 bezoekers op de IBC beurs aanwezig (IBC, 2016) en er zijn veertien hallen, waar meer dan 1300 stands staan. Er hebben totaal 508 deelnemers meegedaan met de survey. Het International Broadcasting Convention (IBC) is een jaarlijkse conferentie en beurs voor professionals die zich bezighouden met het creëren, beheren en leveren van elektronische media en entertainment voornamelijk op het gebied van broadcasting. De conferentie wordt gehouden in een grote locatie: Amsterdam RAI.
De enquête bij IBC2016 heeft plaatsgevonden vanaf vrijdag 10 september 2016 t/m woensdag 14 september 2016. Op vrijdag, zaterdag en zondag waren de drukste dagen en werden gemiddeld 125 enquêtes afgelegd.
Zie hier voor meer onderzoeksresultaten.
Door diepte interviews met interactieve app gebruikers te houden en de gebruikerservaringen, wensen en verwachtingen te vragen over twee verschillende type apps zijn er inzichten vergaard specifiek gericht op het gebruik van interactieve televisie apps.
De enquete is uitgezet bij verschillende TV apps
- Nationale Wetenschaps Quiz
- Nationale 2016 test
- Bureau Sport Quiz
- Opgelicht App