Projecten
12 Resultaten
-
Onderzoek in de identiteit van de hogescholen voor de kunsten
1 sep 2019In dit onderzoek wordt de integratie van onderzoek in het hoger beroepsonderwijs gerelateerd aan de ontwikkeling van Nederlandse hogescholen voor de kunsten in de periode 2000-2020.
-
De verbinding tussen kennis en de beroepsidentiteit van studenten
1 sep 2019Bij studenten in het hoger beroepsonderwijs staat het opdoen van praktische kennis centraal. Maar welke rol speelt theoretische kennis in het ontwikkelingsproces van deze studenten? En hoe beïnvloedt deze kennis ...
-
De beoogde synergie tussen onderzoek en onderwijs van Europese universiteiten
1 mei 2019In samenwerking met het U!REKA Higher Education, Research and Development (HERD) netwerk, waar Didi Griffioen een van de coördinatoren van is, onderzoekt het lectoraat HERI wat de beoogde synergie tussen ...
-
Docenten als curator
14 mrt 2019Een curator in een museum kan als geen ander artefacten selecteren en arrangeren. Kunnen docenten hier iets van leren als het gaat om het selecteren en organiseren van crossmediaal lesmateriaal?
-
Gezamenlijk (her)ontwerpen van curricula
8 jan 2019Hoe komen professioneel handelen en onderzoek samen in een geïntegreerd curriculum? En hoe kunnen docenten, onderzoekers en studenten gezamenlijk zo’n geïntegreerd curriculum ontwerpen? Dit ...
-
Professionaliseren van docenten op onderzoeksvaardigheden
1 jan 2019Het lectoraat HERI heeft, samen met Universiteit Leiden en Anton de Kom Universiteit van Suriname , financiering verkregen vanuit het Twinning-budget van het Ministerie van Buitenlandse Zaken om de ...
-
Kennis in professioneel handelen: een conceptueel kader
1 jan 2019Dit project heeft tot doel een geïntegreerd conceptueel kader te formuleren over het gebruik van kennis bij professioneel handelen. Deze kennis kan voortkomen uit de praktijk, uit theorie of uit empirisch ...
-
Het creëren van synergie tussen onderwijs en onderzoek in Nederlandse hogescholen
1 dec 2018Samen met de Hogeschool Rotterdam onderzoekt de Hogeschool van Amsterdam welke organisatiestructuur en -cultuur bevorderend of beperkend werken voor de verbinding tussen onderzoek en onderwijs in hogescholen.
-
De visie van de opleidingen van de HvA op de rol van onderzoek in het curriculum (OiO)
1 nov 2016Wat is de visie van de bacheloropleidingen van HvA op onderzoek in het curriculum en het beroep en hoe verandert deze visie door de tijd heen?
-
Student- en docentpercepties op onderzoek in het beroep (OiO)
1 sep 2016Hebben studenten de intentie om onderzoek te gebruiken in hun latere beroepspraktijk? En hoe denken docenten over de perceptie die studenten hebben op onderzoek in de beroepspraktijk?
-
De verbinding tussen onderzoek en onderwijs in vacatureteksten (OiO)
28 jun 2016Welke kwaliteiten vinden hogeronderwijsorganisaties belangrijk als het gaat om het aanzoeken van nieuwe medewerkers? En sluit dit aan op het landelijk beleid om onderzoek en onderwijs met elkaar te verbinden? Dit ...
-
Onderzoeksvaardigheden in de leerdoelen van het hoger beroepsonderwijs (OiO)
1 sep 2015Op welke manier komt onderzoek naar voren in de curricula van het hoger beroepsonderwijs? Dit onderzoek biedt inzicht in de onderzoeksleerdoelen die opleidingen beschrijven in de neergeschreven curricula van alle 70 ...