Centre for Economic Transformation | CET
Projecten
23 Resultaten
-
Describing and understanding changes in demand for labor in retail
1 jan 2021 - 1 jan 2025Retail is undergoing an unprecedented transition due to both structural (e.g., from bricks to clicks) and cyclical (e.g., Covid-19) factors. This appears to involve changes in the demand for labor. However, such ...
-
Innovative Retail Technology 2019-2020
1 sep 2019 - 1 feb 2020Via onderzoeksprojecten, living labs en expertgroepen is er veel kennis beschikbaar over de mogelijkheden die innovatieve retail technologie de retailer biedt. Deze kennis inspireert de retailer maar helpt hem niet ...
-
Customer Experience en In-store Techologie
1 mei 2019Het creëren van een optimale ervaring in de winkel is een belangrijk marketinginstrument voor de retailer. Innovatieve technologie biedt op dit gebied nieuwe kansen, met name als het gaat om het verzorgen van ...
-
Innovative Retail Technology 2018-2019
1 mei 2018 - 1 feb 2019De ShoppingTomorrow-expertgroep Innovative Retail Technology wil retailers helpen bij het verschaffen van inzicht in de effectiviteit van innovatieve technologie in hun winkel. Hierbij pleit de expertgroep voor een ...
-
Meer bezoekers naar mijn winkel
1 jan 2018 - 31 dec 2019MKB-winkeliers worden geconfronteerd met een teruglopend aantal winkelbezoekers, waardoor omzetten dalen en hun voortbestaan in het gedrang komt. Door online concurrentie en veranderend consumentengedrag dalen het ...
-
Meer klanten naar de fysieke winkel: De waarde van locatiespecifieke berichten
1 jul 2017 - 31 dec 2017Dit KIEM Creatieve Industrie project richt zich op de mogelijkheden om klanten die zich in de buurt van een winkel begeven via een app een bericht te sturen (locatiespecifieke berichten) om ze tot een winkelbezoek te ...
-
Van passant naar klant: de rol van digitale schermen in de etalage
8 mei 2017 - 6 jan 2018Dit project richt zich op het effect van digitale schermen in de etalage op het winkelbezoek. Retailers Kaas en Zo en Van Dijck Experience Store, de BIZ-vereniging van de Beethovenstraat en Stad&Co vragen zich af ...
-
Stadslogistiek Op Maat (SOM)
12 apr 2017 - 29 dec 2017Hoe ziet de stad van de toekomst er uit? Hoe anders zou het zijn dan het nu is? De verwachting is dat de meesten van ons in compacte, duurzame en autoluwe steden willen wonen. Door slimme mobiliteitsconcepten zullen ...
-
De gevolgen van e-commerce op mobiliteit zijn nog slecht in beeld
6 okt 2016De groei van online aankopen brengt een verschuiving van consumentenverplaatsingen naar vrachtvervoer met zich mee. De impact hiervan op e-commerce is nog niet eerder duidelijk in kaart gebracht, maar zal zeker ...
-
Toekomstbestendigheidsscan voor collectieven in winkelgebieden
14 apr 2016 - 31 dec 2016Het winkellandschap verandert in een razend tempo. Waar en hoe consumenten winkelen is mede door de opkomst van online winkelen en mobiel internet nu niet meer zo vanzelfsprekend als een tiental jaar geleden. De ...
-
Ontwikkeling nieuwe masteropleiding Digital Driven Business
1 jan 2016 - 31 dec 2018Het belang van data en opkomende digitale technologie voor het bedrijfsleven is groot en zal in de nabije toekomst alleen maar toenemen. Om studenten op masterniveau te leren hoe zij met data en opkomende digitale ...
-
Collectief Online
1 sep 2015 - 31 aug 2018Door de economische crisis, een overschot aan winkels, verouderde businessmodellen en de alsmaar stijgende verkopen via internet, staan veel winkelgebieden vandaag de dag onder druk; bezoekersaantallen lopen terug, ...
-
What is the current state of cross-border e-commerce in Europe?
5 jan 2015The number of online purchases consumers make across national borders is growing rapidly. In e-commerce, consumers use information on the website for support and to make rational purchase decisions. To gain insights ...
-
Onderzoek naar effectiviteit social media beurzen en evenementen
24 jan 2014Van januari tot en met juli 2013 hebben de Amsterdam RAI en het lectoraat Online Ondernemen gezamenlijk de effectiviteit van de inzet van Facebook, Twitter en YouTube voor Nederlandse beurzen en evenementen ...
-
Succes- en faalfactoren van webwinkels
24 jan 2014Het lectoraat Online Ondernemen was voorzitter van de expertgroep Online Ondernemen van het onderzoeksprogramma Shopping2020. MarktplaatsZakelijk was de gastheer van deze expertgroep.
-
Inventarisatie website- en social-media strategie Autoverhuurbedrijven
1 sep 2013 - 1 okt 2013De afdeling Verhuur van BOVAG heeft het lectoraat Online Ondernemen gevraagd een analyse te maken van de websites en het social media gebruik van haar circa 400 leden
-
Webwinkels: een plek offline?
1 jul 2013 - 1 mrt 2014Winkelgebieden komen steeds meer onder druk te staan, mede door de impact van het online winkelen. De focus in de aandacht van overheid en marktpartijen verschuift van nieuwbouw naar het vitaal houden van bestaande ...
-
Online Ondernemen Readiness Scan
1 sep 2012Online marketing is vandaag de dag vrijwel onmisbaar voor elk bedrijf. Sinds de opkomst van het internet zijn er steeds meer online klantcontact- en verkoopkanalen beschikbaar gekomen die bedrijven onder andere ...
-
SBR in bedrijf
26 apr 2012Het expertisecentrum Instant Reporting en het Centre for Applied Research on Economics & Management (CAREM) van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) voeren vanaf begin 2012 het onderzoeksprogramma 'SBR in bedrijf' ...
-
Succesfactoren in Multi-Channel Retailing
1 apr 2012 - 1 jul 2012Het creëren van een goede multi-channel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Meer en meer 'traditionele' retailers ontwikkelen een webshop als ...
-
Evolutie van click-and-mortar strategieën
1 jan 2012 - 1 jun 2012Winkeliers met een website of webwinkel kunnen kiezen voor een parallelle of meer geïntegreerde benadering van hun klantcontactkanalen. Door verwijzingen tussen deze kanalen aan te brengen, worden de voordelen ...
-
Online Marketing van Winkelcentra
1 jan 2012 - 1 sep 2012Veel winkelgebieden staan vandaag de dag onder druk. Onder meer door de economische crisis, de overbewinkeling en de nog steeds stijgende verkopen via internet hebben veel winkelcentra in Nederland te maken met ...
-
Social Media in de Detailhandel
1 apr 2010 - 1 jul 2011Het aantal consumenten en bedrijven dat (intensief) gebruik maakt van social media sites zoals Twitter, Hyves, Facebook, YouTube en LinkedIn groeit nog steeds exponentieel.