Succesfactoren in Multi-Channel Retailing
ProjectHet creëren van een goede multi-channel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Meer en meer 'traditionele' retailers ontwikkelen een webshop als een aanvulling op hun fysieke winkels om te profiteren van de groeiende online verkopen.
Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke ('brick-and-mortar') winkels met zich meebrengt hebben PriceWaterhouseCoopers (PwC) en het Lectoraat Online Ondernemen van CAREM een verkennend onderzoek verricht. Het doel van het onderzoek was om in kaart te brengen hoe retailers hun multi-channel strategie kunnen optimaliseren. Het project richtte zich daarbij in het bijzonder op het beschrijven van de strategische en operationele uitdagingen waar multi-channel retailers voor staan en de wijzen waarop zij hierop anticiperen. De onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op zowel interviews als een online enquête onder multi-channel retailers in Nederland.
Publicaties
- Speel in op kanaalvoorkeuren consument: veranderend zoek- en koopgedrag van de consument drijft multichannel retail
- Kruisbestuiving voorwaarde voor succesvolle multichannel strategie
Voor meer informatie over dit project kunt u contact opnemen met lector Jesse Weltevreden.