Centre of Expertise Urban Education
Willeke Manders studeerde psychologie aan de Universiteit van Tilburg en promoveerde aan de Radboud Universiteit Nijmegen in de Pedagogiek. Zij heeft gewerkt als docent bij Universiteit Leiden en als postdoc bij Universiteit Utrecht. Ook heeft ze ervaring als senior onderzoeker in de psychiatrische zorg bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Acht jaar werkte ze als senior onderzoeker bij lectoraat Youth Spot van de Hogeschool van Amsterdam. Vanaf februari 2024 werkt ze bij lectoraat Jeugdzorg van de Hogeschool van Amsterdam. Binnen het lectoraat Jeugdzorg trekt zij de programmalijn ‘Ondersteuning Jeugd’. Binnen deze programmalijn vinden verschillende onderzoeken plaats naar hoe de preventieve werking vanuit de sociale basis versterkt kan worden en hoe er beter samengewerkt kan worden tussen de sociale basisvoorzieningen en de (specialistische) jeugdzorg. Daarnaast worden er onderzoeken uitgevoerd naar hoe professionals en hulpverleners jeugdigen en hun gezinnen kunnen ondersteunen bij het omgaan met verschillende problematieken en moeilijke overgangen en situaties.
- Meer jongeren @ease
- Eenzaamheid onder kwetsbare jongeren: van herkennen naar handelen
- Werkplaats Jongerenwerk: preventie van jonge aanwas
- Samenspel tussen jongerenwerk en specialistische jeugdzorg
- Werkplaats jongerenwerk: jongerenwerk in VO-scholen
- Het in beeld brengen en versterken van jongerenwerk in VO-scholen
- Werkplaats Jongerenwerk: Pedagogisch handelen
- Kenniswerkplaats jeugd Amsterdam Amstelland
- Jongerenwerk in online leefwereld van jongeren
- Pedagogisch handelen in contact met jongeren 10-23 jaar
- Pilot transferbegeleiding
- Versterken van pedagogisch handelen in het jongerenwerk
- Versterken van Methodisch werken in het jongerenwerk
- Samenwerking Jongerenwerk en Voortgezet Onderwijs
- Faciliteren van Peer-to-Peer interacties in het jongerenwerk
- Kracht van Jongeren(werk)
- Peer-to-Peer in het jongerenwerk
- Informatie & Adviesfunctie van het Jongerenwerk
- Groepswerk in het jongerenwerk