Centre of Expertise Urban Education
J. ten Hagen (Judith) MSc
ROL BINNEN DE OPLEIDING
- Docent-onderzoeker bij de master en bachelor pedagogiek
- Coördinator van de onderzoekslijn
- Docent onderzoeksmethoden
- Docent afstuderen en langstuderen
- Minor Jeugd- en Gezinsprofessional
- Minor Jeugdzorg en Onderwijs
STUDIES
- Etnische studies en minderheidsvraagstukken Vrije Universiteit
- Pedagogische wetenschappen Universiteit van Amsterdam
Onderwijs
- Maatwerk en korte lijnen met studenten
- Online coaching
- Enthousiasme voor het doen van onderzoek
- Stimuleren van participerend actieonderzoek
- Ontwikkelen van een kritische onderzoekende houding
- Hanteerbaar maken van soms complexe onderzoeken
- Gebruik maken van peerfeedback
LID VAN
- Lectoraatskring Kansrijke Schoolloopbanen van de HvA
- Als docent-onderzoeker betrokken bij lopende onderzoekprojecten van het Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding van de Faculteit
- Afstudeercommissie bachelor pedagogiek
Onderzoek EN ONDERWIJS
- Onderzoek naar de relatie tussen leerkrachten en kinderen (Thijs, J., Koomen, H., Roorda, J., & ten Hagen, J. (2011). Explaining teacher-student interactions in early childhood: An interpersonal theoretical approach. Journal of Applied Developmental Psychology, 32, 34-43)
- FeedbackFruits: peerfeedbackprogramma bij de course Onderzoeksmethoden 2. https://icto.foo.hva.nl/document/peer-feedback-bij-onderzoeksmethoden/
- Betrokkenheid van langstudeerders in een online afstudeercafe
- 2021 Comenius Teaching Fellow beurs. Thema: studiesucces bevorderen door betrokkenheid in online leer-ontmoetingsruimtes https://www.nro.nl/onderzoeksprogrammas/comeniusprogramma/toegekende-projecten
-
Ten Hagen, J. (2022). Nieuwe aanpak voor de betrokkenheid van langstudeerders in een online afstudeercafé. Tijdschrift voor Lerarenopleiders 43 (3) 2022.
-
Online ‘afstudeercafé’ met docent als online/blended professional
ten Hagen, J. (2023). Online ‘afstudeercafé’ met docent als online/blended professional: 24/7 online ontmoeting leidt tot verbinding in de afstudeerfase.
-
Inclusief online afstudeercafé
ten Hagen, J., & Eggink, A. (2023). Inclusief online afstudeercafé. Poster session presented at Onderwijs Research Dagen 2023 (ORD), Amsterdam, Netherlands.
-
Betrokkenheid van langstudeerders in een online ‘afstudeercafé’
ten Hagen, J. (2022). Betrokkenheid van langstudeerders in een online ‘afstudeercafé’: Ervaringen van master- en bachelor studenten pedagogiek met vertraging in de afstudeerfase. Hogeschool van Amsterdam, Faculteit Onderwijs en Opvoeding. https://www.hva.nl/binaries/content/assets/subsites/kc-oo/pdfs-bijlagen-bij-publicaties/26-04-22-betrokkenheid-langstudeerders-in-online-afstudeercafe.pdf?1652688608702
-
Doeltreffend leren en ontmoeten in een online afstudeercafé
ten Hagen, J. (2022). Doeltreffend leren en ontmoeten in een online afstudeercafé: Handreiking voor het versterken van betrokkenheid van studenten in een 24/7 bereikbare leer-ontmoetingsruimte. Web publication or website, Onderwijskennis.nl. https://www.onderwijskennis.nl/search?input=Doeltreffend+leren+en+ontmoeten+in+een+online+afstudeercaf%C3%A9&sort_bef_combine=search_api_relevance_DESC
-
Nieuwe aanpak voor de betrokkenheid van langstudeerders in een online afstudeercafé
ten Hagen, J. (2022). Nieuwe aanpak voor de betrokkenheid van langstudeerders in een online afstudeercafé. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 43 (3).
-
Explaining teacher–student interactions in early childhood: An interpersonal theoretical approach
Thijs, J., Koomen, H., Roorda, D., & Ten Hagen, J. (2011). Explaining teacher–student interactions in early childhood: An interpersonal theoretical approach. https://www.sciencedirect.com/journal/journal-of-applied-developmental-psychology, 32 (2011)(1), 34-43. https://doi.org/10.1016/j.appdev.2010.10.002