LO in Beweging
S.R. Daas (Sanne) MSc
Onderzoeker Lectoraat Higher Education, Research and InnovationSanne Daas werkt sinds september 2018 als onderzoeker bij het hogeschoolbrede lectoraat Higher Education, Research and Innovation. In haar onderzoek legt ze de focus op de structuur en cultuur binnen hogeronderwijsinstellingen die de verbinding tussen onderzoek, onderwijs en de beroepspraktijk stimuleren. Daarnaast houdt zij zich bezig met de interne en externe communicatie van het lectoraat en met Research Data Management (RDM).
Sanne heeft in 2016 de bachelor Media, Informatie en Communicatie afgerond (Hogeschool van Amsterdam) en in 2018 de master Beleid, Communicatie en Organisatie (Vrije Universiteit Amsterdam).
-
Mutual enhancement or one-way street
Daas, S. R., Day, I. N. Z., & Griffioen, D. M. E. (2024). Mutual enhancement or one-way street: The intended synergy between research and education of Dutch universities of applied sciences. Higher Education Quarterly, 78(3), 523-535. https://doi.org/10.1111/hequ.12461
-
Understanding Why Academics and Lower-Level Managers Connect Research and Education
Daas, S. R., & Griffioen, D. M. E. (2024). Understanding Why Academics and Lower-Level Managers Connect Research and Education: The Underpinning Behavioural, Normative and Control Beliefs. Paper presented at CHER 36th Annual Conference, Belval.
-
Onderzoek-onderwijs verbindingen in het hbo
Daas, S., & Griffioen, D. M. E. (2023). Onderzoek-onderwijs verbindingen in het hbo: gedragsintenties van docent-/onderzoekers en managers. 243-245. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2023 (ORD), Amsterdam, Netherlands.
-
Connecting research and education in Universities of Applied Sciences
Daas, S. R., & Griffioen, D. M. E. (2023). Connecting research and education in Universities of Applied Sciences: Behavioural intentions of lecturer-/researchers, education managers and research managers. Paper presented at ECER 2023, Glasgow, United Kingdom.
-
Changes in Academics' Job Profiles
Daas, S. R., Griffioen, D. M. E., van Dorresteijn, C. M., & Day, I. N. Z. (2022). Changes in Academics' Job Profiles. In D. M. E. Griffioen (Ed.), Creating the Desire for Change in Higher Education: The Amsterdam Path to the Research-Teaching Nexus (1st ed., pp. 175-198). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350244801.ch-7
-
The intended synergy between research and education within Dutch universities of applied sciences
Daas, S. R., & Griffioen, D. M. E. (2022). The intended synergy between research and education within Dutch universities of applied sciences: an analysis of the organisational strategies. Paper presented at 38th EGOS Colloquium , Vienna, Austria.
-
Het congres als leeromgeving voor junioren en senioren in het hoger onderwijs
Wellner, H., Daas, S., & Griffioen, D. M. E. (2021). Het congres als leeromgeving voor junioren en senioren in het hoger onderwijs: Een exploratieve case study. Tijdschrift voor hoger onderwijs, 39(2), 5-18. https://www.tvho.nl/article.php?id=567
-
Synergy between Research and Teaching at Dutch Universities of Applied Sciences
Daas, S., Day, I., & Griffioen, D. (Accepted/In press). Synergy between Research and Teaching at Dutch Universities of Applied Sciences: An analysis of strategic documents. Paper presented at EAIR 42th Annual Forum 2020, Cork, Ireland.
-
Onderzoek en onderwijs in interactie in het HO
Daas, S. R., Day, I. N. Z., & Griffioen, D. M. E. (2020). Onderzoek en onderwijs in interactie in het HO: een longitudinale analyse van vacatureteksten. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2020, Utrecht, Netherlands.
-
Beoogde synergie tussen onderzoek en onderwijs in het hbo
Daas, S. R., Day, I. N. Z., & Griffioen, D. M. E. (2020). Beoogde synergie tussen onderzoek en onderwijs in het hbo: een analyse van strategische documenten. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2020, Utrecht, Netherlands.
-
The intended Synergy between Research and Teaching of Universities of Applied Sciences in the Netherlands
Daas, S. R., Day, I. N. Z., & Griffioen, D. M. E. (2019). The intended Synergy between Research and Teaching of Universities of Applied Sciences in the Netherlands. Paper presented at Higher Education Conference 2019, Amsterdam, Netherlands.
-
De integratie van onderzoek in het hbo: een longitudinale analyse van vacatureteksten
Daas, S., & Griffioen, D. M. E. (2019). De integratie van onderzoek in het hbo: een longitudinale analyse van vacatureteksten. 571-572. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2019, Heerlen, Netherlands.
-
Leren van congresbezoek door junior en senior bezoekers
Wellner, H., Daas, S., & Griffioen, D. M. E. (2019). Leren van congresbezoek door junior en senior bezoekers. 631-632. Poster session presented at Onderwijs Research Dagen 2019, Heerlen, Netherlands.
-
De integratie van onderzoek in het hbo
Daas, S., & Griffioen, D. M. E. (2019). De integratie van onderzoek in het hbo: Een longitudinale analyse van vacatureteksten. Poster session presented at HvA-Onderzoeksdag 2019, Amsterdam, Netherlands.
-
Conferentieverslag Onderwijs Research Dagen 2018
Wellner, M. J. H., van Meegen, M. M. E., Griffioen, D. M. E., Daas, S. R., Kok, M., Nak, J., Kesselaar, C. P., van Berlo, L. C. J., & Groen, A. (2019). Conferentieverslag Onderwijs Research Dagen 2018. Pedagogische Studiën, 95(4), 293-301. http://pedagogischestudien.nl/search?identifier=681270
-
Abstract submission from U!REKA
Daas, S., & Griffioen, D. (2018). Abstract submission from U!REKA: the research-teaching nexus within Dutch new and old universities: an analysis of job openings. Paper presented at Shaping Urban Communities and Sustainable Solutions, Frankfurt, Germany.
-
Het verbinden van onderzoek en onderwijs
Daas, S., Groen, A., & Griffioen, D. M. E. (2018). Het verbinden van onderzoek en onderwijs: een analyse van hbo en wo vacatures. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2018, Nijmegen, Netherlands.
- Creating synergy between research and teaching in Dutch universities of applied sciences
- Het creëren van synergie tussen onderwijs en onderzoek in Nederlandse hogescholen
- Het creëren van synergie tussen onderwijs en onderzoek in Nederlandse hogescholen
- The link between research and education in vacancy texts (RIE)
- De verbinding tussen onderzoek en onderwijs in vacatureteksten (OiO)
- De verbinding tussen onderzoek en onderwijs in vacatureteksten (OiO)