Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Masteropleidingen als impuls voor schoolontwikkeling

Handvatten voor schoolleiders

Artikel

Van de Lerarenbeurs is bekend dat dit soms tot isolement bij leraren leidt en niet tot de gewenste schoolbrede veranderingen, bijvoorbeeld als leraren met de Lerarenbeurs een masteropleiding volgen. De ervaringen met de Teambeurs PO regeling bieden belangrijke handvatten voor schoolleiders om de impact van masteropleidingen te versterken. Zo kan het volgen van een masteropleiding leiden tot zowel individuele ontwikkeling bij leraren als tot ontwikkeling van de school als geheel.

Referentie Schenke, W., & Snoek, M. (2022). Masteropleidingen als impuls voor schoolontwikkeling: Handvatten voor schoolleiders . Basisschoolmanagement, 2022(8), 26-29.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2022

Publicatiedatum

jan 2022

Auteur(s)

Wouter Schenke

Publicaties:

Research database