Kenniscentrum Maatschappij en Recht

De meerwaarde van opkomende digitale technologie

in commercie en dienstverlening

Bedrijven worden in toenemende mate geconfronteerd met de opkomst van innovatieve en steeds intelligenter wordende digitale technologieën zoals sociale robots, wearables, interactieve schermen, augmented reality (AR), virtual reality (VR), hologrammen, slimme sensoren, en internet of things. Deze technologieën brengen voor bedrijven nieuwe mogelijkheden met zich mee om klanten te bedienen, zich competitief te positioneren, (nieuwe) businessmodellen te hanteren en commerciële processen in te richten. Toegepaste kennis over de adoptie, het gebruik en de gevolgen van de inzet van opkomende digitale technologieën is voor bedrijven dan ook essentieel voor hun toekomstige bedrijfsvoering. Maar hoe zet je deze technologieën nu het beste voor commercie en dienstverlening in en waar zit precies hun meerwaarde?

Referentie Verhagen, T. (2024). De meerwaarde van opkomende digitale technologie: in commercie en dienstverlening. Eburon.
Gepubliceerd door  Centre for Economic Transformation 5 februari 2024

Publicatiedatum

feb 2024

Auteur(s)


Publicaties:

Research database