Kenniscentrum Maatschappij en Recht
A.J. van der Linde (Anneke) MEd
Hoofddocent, coördinator curriculum, cluster Pabo-
Startende leerkrachten trainen in oudergesprekken met behulp van Virtual Reality
Oostdam, R., Baas, R., Fukkink, R., van der Linde, A., van Mulligen, R., Menheere, A., & de Wit, P. (2021). Startende leerkrachten trainen in oudergesprekken met behulp van Virtual Reality. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 42(3), 1-12.
-
Leren samenwerken met ouders in een grootstedelijke omgeving
van der Linde, A., van Mulligen, R., Menheere, A., Oostdam, R., & Fukkink, R. (2019). Leren samenwerken met ouders in een grootstedelijke omgeving. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding.
-
Op zoek naar synergie tussen praktijk en theorie
van der Linde, A., Oostdam, R., & Snoek, M. (2017). Op zoek naar synergie tussen praktijk en theorie: aankomende en startende leerkrachten opleiden en begeleiden met het oog op preventie en aanpak van ongewenst gedrag. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 38(2), 59-70.
-
Educatieve samenwerking tussen ouders en school
Oostdam, R., Blok, H., Enthoven, M., & van der Linde, A. (2016). Educatieve samenwerking tussen ouders en school. In R. Fukkink, & R. Oostdam (Eds.), Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context: van startbekwaam naar stadsbekwaam (pp. 225-235). Coutinho.
-
School en ouders werken samen aan beter lezen
Blok, H., Oostdam, R., Enthoven, M., & van der Linde, A. (2014). School en ouders werken samen aan beter lezen. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 53(5), 187-198.