Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Kijk goed naar Picnic, zij snappen het

Artikel

Wat zijn de logistieke lessen van e-commerce bedrijf Picnic?

In Amsterdam is foodretail verantwoordelijk voor slechts 2 procent van het vrachtverkeer. An sich hebben de supermarkten de logistiek dus goed gepland. Je ziet ook dat supermarkten rekening houden met de buurt. Ze doen aan dagranddistributie, zetten fluistertrucks in, nemen allerlei veiligheidsmaatregelen en maken gebruik van goed getrainde chauffeurs. En ze denken aan het milieu: de trucks zijn schoner dan de gemiddelde scooter. De verhouding supermarkten en away from home is 60-40. En toch gebruikt foodservice maar liefst 1400 magazijnen. Grote spelers als Sligro vinden zelf ook dat dit niet meer is te handhaven en willen naar AH-achtige logistiek.

Referentie Ploos van Amstel, W. (2017). Kijk goed naar Picnic, zij snappen het. Logistiek: het vakblad voor logistiek Nederland, September(7), 11.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Techniek 1 september 2017

Publicatiedatum

sep 2017

Publicaties:

Research database