Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie
Bernadette Schrandt heeft een achtergrond in Media, Art & Performance Studies en is sinds 2013 als docent-onderzoeker verbonden aan het lectoraat Creative Media for Social Change.
In haar onderzoeken richt zij zich vooral op belevingsgerichte marketing in de erfgoedsector. Zij was onder andere projectleider van Designing Experiencescapes en De Tentoonstellingsmaker van de 21ste Eeuw, waar zij onderzoek heeft gedaan naar ontwerpkeuzes van tentoonstellingsmakers en de impact daarvan op bezoekers. In 2019 is Schrandt gestart met haar promotieonderzoek rondom de manier waarop cultureel-historische informatie gepresenteerd wordt in augmented en/of mixed reality toepassingen in de erfgoedsector.
Als docent geeft Schrandt begeleiding en/of lessen op het gebied van onderzoek, afstuderen, communicating design en (museale) storytelling.
In 2010 rondde Schrandt haar onderzoeksmaster af, waarbij ze zich vooral verdiepte in embodied experiences. Zowel tijdens als na haar afstuderen werkte Schrandt als werkgroepdocent aan de Universiteit Utrecht, waar ze betrokken was bij onderwijs binnen het departement van Media en Cultuur. Ook heeft zij als kwantitatief en kwalitatief onderzoeker marktgerichte vragen op het gebied van Media & Technology bestudeerd bij onderzoeksbureau Kantar TNS.
Voor een overzicht van relevante publicaties en presentaties, zie hier .