Werkplaats sociaal domein Amsterdam en omgeving

Selling to the multi-channel consumer

strategic and operational challenges for multi-channel retailers

Verslag

Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan. Een toenemend aantal ‘traditionele’ retailers ziet het opzetten van een webshop als een belangrijke aanvulling op hun fysieke winkels en probeert te profiteren van de groeiende e-commerce markt.

Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd. Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen hoe multichannel retailers hun bedrijf optimaliseren.

In het bijzonder wordt gekeken naar de strategische en operationele uitdagingen waar multichannel retailers voor staan en de manieren waarop zij deze aanpakken. De resultaten zijn gebaseerd op interviews en een online enquête onder 41 multichannel retailers in Nederland.

Referentie van Ameijden, D., van Vulpen, J., Huismans, J., Wenting, R., Krawczyk, A., Weltevreden, J. W. J., & Krawczyk, A. C. (2012). Selling to the multi-channel consumer: strategic and operational challenges for multi-channel retailers. PwC / Centre for Applied Research on Economics and Management.
Gepubliceerd door  CAREM 1 januari 2012

Publicatiedatum