Urban Vitality Open Science

Kansrijk leren omgaan met taaldiversiteit

Amsterdamse jeugdprofessionals vertellen

Artikel

In Amsterdam zijn meertalige kinderen in de meerderheid: meer dan zestig procent spreekt thuis een andere taal dan of naast het Nederlands. Wat betekent deze meertalige realiteit voor professionals die met kinderen en jongeren werken? Amsterdamse jeugdprofessionals vertellen hoe zij daarmee omgaan en welke uitdagingen zij tegenkomen. Ook doen zij aanbevelingen voor opleidingen om toekomstige jeugdprofessionals beter voor te bereiden op situaties waarin naast het Nederlands nog andere talen een rol spelen.

Referentie Polišenská, D., & van Beuningen, C. (2023). Kansrijk leren omgaan met taaldiversiteit: Amsterdamse jeugdprofessionals vertellen. Pedagogiek in Praktijk, 134, 24-28. https://www.pedagogiek.nu/kansrijk-leren-omgaan-met-taaldiversiteit/1032166
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding 1 januari 2023