Urban Vitality Open Science
Dr. A.M.C.M.J.G. Lange (Aurelie)
Senior OnderzoekerAurelie studeerde Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht en voltooide haar PhD in 2018 aan het Erasmus Mc in Rotterdam. Ze is werkzaam als onderzoeker bij het lectoraat Jeugdzorg op verschillende projecten. Hiervoor werkte ze bij verschillende GGZ / jeugdzorginstellingen, in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, en heeft hierbij kwalitatief en kwantitatief onderzoek gedaan naar de effectiviteit en implementatie van interventies voor jongeren en gezinnen.
-
Supporting Children Transitioning to Secondary School: A Qualitative Investigation into Families’ Experiences of a Novel Online Intervention
Lange, A. M. C., Stapley, E., Merrick, H., & Hayes, D. (2024). Supporting Children Transitioning to Secondary School: A Qualitative Investigation into Families’ Experiences of a Novel Online Intervention. British Journal of Educational Studies, 1-21. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/00071005.2024.2336505
-
Whole‑family programmes for families living with parental mental illness
Moltrecht, B., Lange, A. M. C., Merrick, H., & Radley, J. (2024). Whole‑family programmes for families living with parental mental illness: a systematic review and meta‑analysis. European Child & Adolescent Psychiatry. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s00787-024-02380-3
-
Factsheet: Wat werkt in Home-Start
Lange, A. (2024). Factsheet: Wat werkt in Home-Start: De ervaringen van ouders, kinderen en vrijwilligers. https://www.home-start.nl/img/Factsheet-wat-werkt-in-Home-Start.pdf
-
webpagina leren werken in de 24-uurszorg
Verheem, E. A., Boendermaker, L., & Lange, A. M. C. M. J. G. (2023). webpagina leren werken in de 24-uurszorg: Een gezamenlijk opleidingsprogramma voor betere voorbereiding van toekomstige professionals op het werk in de 24-uurs jeugdzorg. Web publication or website https://www.hva.nl/kmr/gedeelde-content/contentgroep/leren-werken-in-de-24-uurs-zorg/home.html
-
Development of a Tool for support of volunteers
Lange, A. (2023). Development of a Tool for support of volunteers: Research project Amsterdam University of Applied Sciences. Digital or Visual Products, Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Jeugdzorg.
-
E-magazine Leerwerkplaats 24-uurs jeugdzorg
Verheem, E., Lange, A., & Boendermaker, L. (2023). E-magazine Leerwerkplaats 24-uurs jeugdzorg: Hoe kunnen studenten beter worden voorbereid op de ingewikkelde praktijk van de 24-uurs jeugdzorg?. Web publication or website https://publications.hva.nl/leerwerkplaats-24-uurszorg
-
Evaluatie van de POH Jeugd en Gezin in de gemeente Zaanstad
Lange, A. M. C. (2023). Evaluatie van de POH Jeugd en Gezin in de gemeente Zaanstad: Samenvatting. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Jeugdzorg.
-
Toolkit Home-Start
Lange, A., Groen, G., de Lint, W., & de Boer, M. (2023). Toolkit Home-Start. Digital or Visual Products, Topgiving.
-
Evaluatie van de POH Jeugd en Gezin in de gemeente Zaanstad
Lange, A. M. C. (2023). Evaluatie van de POH Jeugd en Gezin in de gemeente Zaanstad. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Jeugdzorg.
-
Praktijkprofiel
Verheem, E., Lange, A., & Boendermaker, L. (2023). Praktijkprofiel: Werken in de 24-uurszorg (jeugd). Digital or Visual Products, Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Jeugdzorg.