Centre of Expertise Urban Vitality
I.T. Kat (Ilse)
Projectleider Onderzoekslijn 2Ilse Kat is projectleider bij het lectoraat Bewegen in en om School (BioS) aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Zij studeerde af aan de opleiding Bewegingstechnologie aan de Haagse Hogeschool (2014). Van 2014 tot 2019 werkte zij onder andere binnen het MAMBO-project.
Vanaf 2019 is Ilse betrokken bij het promotietraject van Anne den Uil (Wat Bewegen Beweegt) en het project Voorkomen Achterstanden Motoriek op School (VAMOS). Daarnaast werkt ze binnen de projecten Dynamische schooldag en Partnerschap met Ouders in de ontwikkeling van kinderen met een motorische achterstand. Naast deze projecten volgt ze een masteropleiding Project Management die ze eind 2023 afrondt.
-
Ervaringen van scholen met het implementeren van een dynamische schooldag in het primair onderwijs
Nauta, J., Berghuis, A. E., Kat, I. T., Koenders, K., Moll, K., Schweitzer, M. N., & Janssen, M. (2024). Ervaringen van scholen met het implementeren van een dynamische schooldag in het primair onderwijs. 59. Abstract from Dag van het Sportonderzoek 2024, Vlissingen. https://www.dagvanhetsportonderzoek.nl/wp-content/uploads/2024/11/DSO2024_Abstractboek.pdf
-
Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools
Nauta, J., Schweitzer, M., Kat, I., Moll, K., Koenders, K., & Janssen, M. (2023). Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools. European Journal of Public Health, 33(Supplement_1: ckad133. 227), i91. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckad133.227
-
Physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam – The Netherlands.
Nauta, J., Schweitzer, M., Kat, I., Moll, K., Koenders, K., & Janssen, M. (2023). Physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam – The Netherlands.. 430-430. Abstract from ISBNPA 2023, Uppsala, Sweden.
-
Age-dependent relationships between children’s motor competence, physical activity, perceived motor competence, physical fitness and weight status
den Uil, A. R., Janssen, M., Busch, V., Kat, I. T., & Scholte, R. H. J. (2023). Age-dependent relationships between children’s motor competence, physical activity, perceived motor competence, physical fitness and weight status. Journal of sport & exercise psychology, 45(Supplement), S14. https://doi.org/10.1123/jsep.2023-0077
-
The relationships between children's motor competence, physical activity, perceived motor competence, physical fitness and weight status in relation to age
den Uil, A. R., Janssen, M., Busch, V., Kat, I. T., & Scholte, R. H. J. (2023). The relationships between children's motor competence, physical activity, perceived motor competence, physical fitness and weight status in relation to age. PLoS ONE , 18(4), Article e0278438. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0278438
- Dynamische Schooldag
- Een systemische blik op de Gezonde Motorische Ontwikkeling van kinderen in Amsterdam
- Partnerschap met ouders in de ontwikkeling van kinderen met een motorische achterstand
- Invloed corona op motorische ontwikkeling basisschoolkinderen
- Ondersteuningsroute Bewegen en Motoriek
- Wat bewegen beweegt