Centre of Expertise Urban Vitality
J.K. Boerma (Katelijne)
OpleidingsmanagerKatelijne Boerma is samen met Matthijs Mennes verantwoordelijk voor het opleidingsmanagement van twee bachelor programma’s, Sportkunde - leerroute Sport, Management & Ondernemen (SM&O) en Sport Studies – track International Sports Management & Business (ISMB).
Katelijne studeerde aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding (HvA) en Educational Sciences (UvA). Haar stijl is kenmerkend ‘educational & entrepreneurial’ vanuit een focus en liefde voor de sportwereld en de rol daarin voor het sportonderwijs. Zij hield zich de afgelopen jaren intensief bezig met de positionering en doorontwikkeling van het sportmanagementonderwijs, zowel voor de HvA als voor het landelijk collectief van Sportkunde-opleidingen.
In 2020 ging Katelijne met Matthijs Mennes een samenwerking aan met het Sports Leadership Institute, voor de doorstart van het Sports Leadership Programme, een leiderschapsprogramma voor ervaren sportbestuurders en topcoaches. Zij combineert haar baan op de hogeschool met de positie van Fietsburgemeester van Amsterdam binnen het internationale netwerk van 130 Bicycle Mayors. Haar doelstelling binnen dit netwerk is 50 procent van alle trips op de fiets voor 2030 (50by30).
Media
-
Doelen en vormen van onderzoek in het onderwijs
Griffioen, D. M. E., Engelbert, R. H. H., Boerma, J. K., & Van der Linden, W. (2013). Doelen en vormen van onderzoek in het onderwijs: de onderwijspraktijk in een conceptueel raamwerk. Tijdschrift voor hoger onderwijs, 31(1&2), 32-44.
-
Het belang dat managers hechten aan onderzoeksvaardigheden van docenten in het hoger beroepsonderwijs
Boerma, K., Griffioen, D. M. E., & de Jong, U. (2013). Het belang dat managers hechten aan onderzoeksvaardigheden van docenten in het hoger beroepsonderwijs. Tijdschrift voor hoger onderwijs, 31(1/2), 59-72.
-
Onderzoeksvaardigheid bij docenten in het HBO
Boerma, J. K., Griffioen, D. M. E., & de Jong, U. (2013). Onderzoeksvaardigheid bij docenten in het HBO: Het perspectief van de leidinggevende. TvHO, 31(1/2), 59-72.