Urban Governance and Social Innovation
K. Koenders (Kick)
Docent-onderzoeker | projectleider onderzoekslijn 3Kick Koenders werkt bij de HvA aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding (ALO). Hij houdt zich onder andere bezig met het verzorgen van onderwijs, curriculumontwikkeling en nascholing. Daarnaast is hij projectleider bij het lectoraat Bewegen In en Om School.
Vanuit zijn projectleidersrol bij het lectoraat Bewegen In en Om School begeleidt Kick schoolteams bij het komen tot een dynamische schooldag op maat. Een traject waarbij scholen op basis van evidence based elementen keuzes maken over de inzet van meer bewegen in en om school. Met het vergroten van het aanbod van bewegen in en om school is het logisch dat er ook een verandering plaatsvindt in de positionering en rol van de docent Bewegingsonderwijs. Vanuit de verschillende rollen draagt Kick bij aan deze beweging.
-
Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools
Nauta, J., Schweitzer, M., Kat, I., Moll, K., Koenders, K., & Janssen, M. (2023). Dutch school policies for less sitting and more physical activity in primary schools. European Journal of Public Health, 33(Supplement_1: ckad133. 227), i91. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckad133.227
-
Current physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam - The Netherlands
Nauta, J., Schweitzer, M. N., Kat, I. T., Moll, K., Koenders, K., Janssen, M., & Schaper, N. J. S. (2023). Current physical activity patterns and sedentary time in primary schools situated in a low socio-economic status neighborhood in Amsterdam - The Netherlands. 430. Poster session presented at ISBNPA 2023, Uppsala, Sweden. https://2023.isbnpa.org/wp-content/uploads/2023/07/ISBNPA-2023-Abstract-Book-web-final.pdf