Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Lectoraat

Didactiek van de Bètavakken

Werken aan nieuwe didactiek met slimme technologie

Kunstmatige intelligentie en andere technologische ontwikkelingen zorgen voor nieuwe mogelijkheden om het onderwijs te verbeteren. Het lectoraat onderzoekt wat deze innovaties ons kunnen bieden en hoe ze effectief kunnen worden ingezet in het onderwijs. De focus ligt daarbij op het ontwikkelen van nieuwe didactiek, met een belangrijke rol voor interactieve representaties. Het lectoraat richt zich op de gehele onderwijsketen, vanaf primair tot en met het hoger onderwijs.

Meer over onze missie
beeld betavakken

Maak kennis

De experts van Didactiek van de Bètavakken

  • Bert Bredeweg

    Lector

    Bert werkt aan onderwerpen zoals leren door Conceptueel Modelleren, in het bijzonder oorzaak-gevolg denken, Gamification en Learning Analytics. Binnen het Smart Education Lab doet hij onderzoek naar het verrijken van het onderwijs met AI-technologie.

    Bert Bredeweg, lector
  • Joanna Holt

    Associate lector

    Joanna Holt is associate lector binnen het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken. Als associate lector houdt zij zich met haar onderzoek bezig met het gebruik van technologie in het onderwijs​​, in het bijzonder hoe hands-on/minds-on leren in Natuur- en Technieklessen kan worden ondersteund met behulp van interactieve kennisrepresentaties.

    Joanna Holt, associate lector Technologie in het Onderwijs