Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Andere functies in het onderwijs

Als educatief professional in het beroepsonderwijs heb je veel mogelijkheden. Je kunt solliciteren naar banen op mbo-niveau 5. Met het 2-jarige Ad Educatief Professional Beroepsonderwijs kies je een van de vier beroepsrichtingen: Horeca & Voeding, Zorg & Welzijn, Technisch Beroepsonderwijs, of Economie, Biologie, Natuurkunde en Scheikunde. Een aantal jobopties:

Assistent-leraar beroepsonderwijs

Je taken zijn o.a.:

- docenten helpen met het voorbereiden en uitvoeren van lessen
- ondersteunen met het maken van lesmaterialen
- helpen bij het beoordelen van werkstukken
- leerlingen begeleiden bij praktische opdrachten

Door jouw inzet kunnen docenten zich volledig richten op het lesgeven en het individueel begeleiden van leerlingen, waardoor het leerproces efficiënt en soepel verloopt.

Technisch onderwijsassistent

Je taken zijn o.a.:

- docenten helpen bij het voorbereiden en uitvoeren van praktijklessen
- apparatuur, materialen en gereedschappen klaarzetten en onderhouden
- docenten assisteren bij het demonstreren van technieken en experimenten
- leerlingen begeleiden en ondersteunen bij praktijkopdrachten
- leerlingen helpen bij het oplossen van technische vraagstukken

Door jou kunnen docenten zich volledig concentreren op het lesgeven en krijgen leerlingen een optimale praktijkervaring.

Onderwijsondersteuner

Onderwijsondersteuner beroepsonderwijs

Je taken zijn o.a.:

- docenten assisteren bij lessen
- leerlingen begeleiden
- lesmateriaal voorbereiden
- ondersteunen bij administratieve taken

Dankzij jou krijgen leraren meer tijd voor persoonlijke aandacht voor leerlingen en concentreren ze zich beter op het lesgeven. Zo draag je indirect bij aan een stimulerende leeromgeving en de ontwikkeling van leerlingen. Onderwijsondersteuners zijn onmisbaar voor een efficiënte en effectieve schoolorganisatie.

Je kunt ook onderwijs ondersteunen in het voortgezet onderwijs. Economie en exacte vakken bijvoorbeeld.

Meer weten over deze opleiding?

Je kunt de opleiding in voltijd of deeltijd doen, maar je kunt ook losse modules volgen, afhankelijk van je ervaring.

AD Educatief Professional Beroepsonderwijs voltijd
AD Educatief Professional Beroepsonderwijs deeltijd