Afstudeeropdrachten

Bij de opleiding Communicatie (CO) is er een afstudeerperiode waarin de vierdejaarsstudenten een afstudeeronderzoek uitvoeren bij een (online) communicatieadviesbureau of de communicatie-afdeling van een grote organisatie in het bedrijfsleven of de publieke sector.

Afstuderen (20 weken)

Studenten sluiten de opleiding CO af met een afstudeeropdracht. Deze opdracht is als een proeve van bekwaamheid en biedt studenten de kans om te laten zien dat ze op hbo-niveau kunnen functioneren in de beroepspraktijk.

Tijdens de afstudeeropdracht gaat de student een onderzoek doen om een beroepsproduct te ontwikkelen of verbeteren. Gedurende deze periode van twintig weken werkt de student uitsluitend aan zijn onderzoek, en is dus niet inzetbaar voor andere werkzaamheden. De afstudeeropdracht kan uiteraard ook vertrouwelijk uitgevoerd worden.

Na de periode van desk- en fieldresearch levert de student zijn bevindingen in een product op. Dit product is vernieuwend, bruikbaar, relevant en origineel. Daarbij voldoet het product aan een professionele standaard en is het dankzij het onderzoek goed onderbouwd. Samen bieden onderzoek en product vaak interessante inzichten en concrete actiepunten waarmee de opdrachtgever aan de slag kan.

Voorbeelden van onderwerpen waar CO-studenten op afstuderen:

Communicatieadvies, merkstrategie, interne communicatieplan, socialmediastrategie, reputatieonderzoek etcetera.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 12 oktober 2015