Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Onderzoeksproject

Innovative Retail Technology 2018 - 2019

1 mei 2018 - 1 februari 2019

De expertgroep Innovatieve Retail Technology helpt retailers inzicht te krijgen in technologie voor hun winkel. Door onderzoek en praktijkcases maakt de groep twee bluepapers met een aanpak die de retailer centraal stelt.

Resultaten

De expertgroep zet in de eerste bluepaper het zogenaamde Store Sales Cycle-model neer. Dit model verschaft inzicht in de rol van diverse soorten innovatieve technologieën tijdens de fasen van het verkoopproces van de retailer.

In de tweede bluepaper wordt aan de hand van concrete praktijkcases getoetst wat de invloed van diverse soorten technologieën tijdens de fasen van het verkoopproces daadwerkelijk is. Samen creëren de bluepapers een gestaafd overzicht voor de retailsector en voorzien ze de individuele retailer van stuurinformatie om een beslissing te kunnen nemen over de inzet van innovatieve technologieën voor zijn winkel.

Team

  • Jesse Weltevreden
  • Tibert Verhagen
  • Mayke Steeman

Partners

De expertgroep Innovative Retail Technology is een initiatief van ClickNL, INretail, de Kamer van Koophandel, Retailagenda, Tuinbranche Nederland en UNETO-VNI. Deze organisaties fungeren als gastheer, met het lectoraat Emerging Technology for Business en het Centre for Market Insights van de Hogeschool van Amsterdam als voorzitter.

Voor de cases in het tweede bluepaper werken twaalf experts van negen organisaties uit Nederland en België samen. Deze organisaties, zoals DOBIT Solutions, Hello Customer, Hogeschool PXL Research – Expertisecentrum Innovatief Ondernemen, IceMobile, Joyn Belgium, xXess360, Quince Amsterdam, Vrije Universiteit Brussel en xplace, hebben ruime ervaring met de implementatie van innovatieve technologie in winkels.

Bezoek het lectoraat Emerging Technology for Business voor meer informatie