T.J. Welmers-Fijn van Draat (Tessa)
DocentTessa Welmers is sinds maart 2017 verbonden als onderzoeker aan het Centre for Market Insights (CMI). Dit is het innovatieve onderzoekscentrum van de opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Het CMI doet onderzoekprojecten voor bedrijven op het gebied van digital commerce en marketing analytics, zoals klantonderzoek, big data analyse en social media scans.
Op basis van data biedt het CMI bedrijven concrete inzichten om hun marketingstrategie te optimaliseren. Samenwerking en kennisdeling staan hierbij voorop. Door samen te investeren in het onderzoek wordt ook het onderwijs verbeterd. Zij doet onderzoek op het gebied van Digital Analytics bij het HvA Centre for Market Insights. Hierbij werkt zij aan opdrachten voor het bedrijfsleven met als doel betere marketingbeslissingen te nemen.
Tessa is sinds januari 2009 docent bij de opleiding Commerciële Economie. Zij geeft les bij de afstudeerrichting Digital Marketing, is coördinator en docent van de minor Digital Marketing Analytics en is afstudeerbegeleider en examinator.
-
Onderzoek Startersfuncties Commerciële Economie
de Boer, N., & Welmers, T. (2017, Oct 25). Onderzoek Startersfuncties Commerciële Economie: Startersfuncties voor afgestudeerde CE studenten. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. http://cmihva.link/CE-startersfuncties
-
HvA Professors on Twitter
de Boer, D., Weltevreden, J., & Welmers, T. (2017). HvA Professors on Twitter: usage & success. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/Lectoren_dashboard_v6/Story1