Dr. Jesse Weltevreden is sinds april 2010 lector Online Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Van juni 2010 tot en met mei 2015 was hij tevens voorzitter van het Centre for Applied Research on Economics & Management van de HvA.
Zijn promotie-onderzoek aan de Universiteit Utrecht ging over de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel in Nederlandse binnensteden. Van januari 2006 tot en met juli 2007 was hij werkzaam als postdoconderzoeker bij het Ruimtelijk Planbureau in Den Haag. Daar deed hij vooral onderzoek naar de gevolgen van online winkelen voor de detailhandel, consumentengedrag en winkelgebieden in Nederland.
Tussen augustus 2007 en december 2012 was hij werkzaam als hoofd Onderzoek bij BOVAG, de brancheorganisatie voor de mobiliteitsretail. Jesse heeft vele nationale en internationale publicaties op zijn naam staan over de gevolgen van e-commerce voor consumentengedrag, de detailhandel, mobiliteit en winkellocaties.
Hij is onder meer auteur van het boek "Winkelen in het Internettijdperk" dat in 2007 verscheen.
- True Price Lab
- Innovative Retail Technology 2019-2020
- ABCitiEs
- Innovative Retail Technology 2018-2019
- Toekomstbestendig evenwicht
- Meer bezoekers naar mijn winkel
- De gevolgen van e-commerce op mobiliteit zijn nog slecht in beeld
- Toekomstbestendigheidsscan voor collectieven in winkelgebieden
- Ontwikkeling nieuwe masteropleiding Digital Driven Business
- Collectively online
- Collectief Online
- What is the current state of cross-border e-commerce in Europe?
- Onderzoek naar effectiviteit social media beurzen en evenementen
- Succes- en faalfactoren van webwinkels
- The impact of social media on fairs and events
- Success and failure factors for online stores
- Inventarisatie website- en social-media strategie Autoverhuurbedrijven
- Online stores: a place offline?
- Webwinkels: een plek offline?
- e-Business readiness scan
- Online Ondernemen Readiness Scan
- SBR in bedrijf
- SBR in business
- Success factors in multi-channel retailing
- Succesfactoren in Multi-Channel Retailing
- Organizational Responses to Incidents in an Online Context
- Evolutie van click-and-mortar strategieën
- Online Marketing van Winkelcentra
- Social Media in de Detailhandel