W. Verdoold (Wilco)
Docent / onderzoeker Marketing & AIWilco Verdoold RM heeft een uitgebreide en veelzijdige achtergrond in marketing, digitale innovatie en kunstmatige intelligentie (AI).
Hij studeerde cum laude af in Computer Science en verkreeg zijn Master of Science in Co-operative Computing aan Middlesex University. Daarnaast is hij erkend als Register Marketeer (RM) / Expert Marketing Professional (EMP).
Wilco heeft diverse rollen vervuld, waaronder die van manager, adviseur en ondernemer. Samen met Marco Frijlink schreef hij het boek "Zakelijke doelen bereiken met social media” (Eerste druk 2015 - Elfde druk 2023).
Tegenwoordig is hij actief als spreker, auteur en adviseur, en gebruikt zijn ervaring vooral om een nieuwe generatie marketeers te inspireren.
Sinds 2020 doceert hij bij de opleiding Commerciële Economie vakken zoals global marketing, marktonderzoek, branding en neuromarketing.
Daarnaast is hij sinds 2023 verbonden aan het Centre for Market Insights (CMI), waar hij onder andere onderzoek doet naar de impact van generatieve AI in marketing en organisaties.
-
Adformatie – De Marketeer Van De Toekomst
Verdoold, W. (2024). Adformatie – De Marketeer Van De Toekomst. Web publication or website, Verdoold.com. https://www.verdoold.com/de-marketeer-van-de-toekomst/
-
Artificial intelligence wordt steeds 'slimmer', maar wij mensen hebben een geheim: wij kunnen framen.
Verdoold, W. (2023). Artificial intelligence wordt steeds 'slimmer', maar wij mensen hebben een geheim: wij kunnen framen. boekrecensie 'Framers: Wat mensen beter kunnen dan computers' van Cukier, Mayer-Schönberger en De Véricourt. Web publication or website, Marketingfacts. https://www.marketingfacts.nl/berichten/framers-wat-mensen-beter-kunnen-dan-computers/
-
Marketing in de nieuwe economie - een goede start
Verdoold, W. (2023). Marketing in de nieuwe economie - een goede start: Boekrecensie 'Marketing in de nieuwe economie' van Marco Kuijten. Web publication or website, Managementboek. https://www.managementboek.nl/magazine/recensie/20145/marketing-in-de-nieuwe-economie-een-goede-start
-
Geen geheime formule, geen shortcut to succes, geen sterrenstof
Verdoold, W. (2022). Geen geheime formule, geen shortcut to succes, geen sterrenstof: Boekrecensie van 'Echt ondernemen' van Charlotte Meindersma. Web publication or website, Marketingfacts. https://www.marketingfacts.nl/berichten/geen-geheime-formule-geen-shortcut-to-succes-geen-sterrenstof/
-
Van Autoriteit tot Astroturfing
Verdoold, W. (2022). Van Autoriteit tot Astroturfing: Boekrecensie van ‘De 33 beste beïnvloedingstechnieken uit de reclame’ van Andrews, Van Baaren en Van Leeuwen. Web publication or website, Marketingfacts. https://www.marketingfacts.nl/berichten/van-autoriteit-tot-astroturfing/
-
Coronacrisis: vijftig ondernemers en marketeers vertellen over de impact en kansen in hun business
Verdoold, W. (2020). Coronacrisis: vijftig ondernemers en marketeers vertellen over de impact en kansen in hun business. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/best-practice/coronacrisis-vijftig-ondernemers-en-marketeers-vertellen-over-de-impact-en-kansen-in-hun-business
-
De twaalf belangrijkste marketing automation trends voor 2020
Verdoold, W. (2020). De twaalf belangrijkste marketing automation trends voor 2020. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/marketing-automation-trends-2020
-
Dit zijn de elf social media trends in 2020
Verdoold, W. (2020). Dit zijn de elf social media trends in 2020. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/11-social-media-trends-2020
-
Dit zijn de veertien online advertising trends in 2020
Verdoold, W. (2020). Dit zijn de veertien online advertising trends in 2020. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/14-online-advertising-trends-2020
-
Dit zijn de kansen van Employee Advocacy
Verdoold, W. (2018). Dit zijn de kansen van Employee Advocacy. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/best-practice/employee-advocacy
-
Zo adverteer je slim, gericht en goedkoop op LinkedIn
Verdoold, W. (2018). Zo adverteer je slim, gericht en goedkoop op LinkedIn. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/best-practice/adverteren-op-linkedin
-
Zakelijke doelen bereiken met social media
Frijlink, M., & Verdoold, W. (2015). Zakelijke doelen bereiken met social media. Business Contact.