Dr. Tibert Verhagen is sinds november 2020 werkzaam als lector Emerging Technology for Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Vanuit zijn functie initieert en leidt hij diverse onderzoeksprojecten over de invloed van opkomende digitale technologie op het bedrijfsleven. Ook speelt hij een actieve rol bij de integratie van opkomende digitale technologie als onderwerp in het onderwijs en het beginnen en opzetten van nieuwe minoren en masteropleidingen. Hij is tevens actief als voorzitter van consortia en expertgroepen (o.a. Retail Innovation Platform, ShoppingTomorrow) waarin bedrijfsleven, brancheorganisaties, en kennisinstellingen bij elkaar komen.
Tibert studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht en promoveerdein 2003 aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Vrije Universiteit Amsterdam. Voordat hij bij de HvA kwam werken was hij werkzaam als associate professor E-business aan de VU. Daar coördineerde en doceerde hij vijftien jaar vakken op het gebied van informatiekunde, e-business, interactieve marketing, en onderzoeksmethodiek. Ook was betrokken bij het opzetten van masteronderwijs. Behalve voor de VU heeft Tibert ook onderwijs verzorgd voor de Universiteit van Amsterdam, Nyenrode Business Universiteit, en de Open Universiteit.
Met zijn onderzoek bedient Tibert zowel het bedrijfsleven als de academische wereld. Zijn blogartikelen verschijnen in vaktijdschriften en op landelijke online platformen. De resultaten van zijn onderzoeken presenteert hij op seminarsen (landelijke) congressen. Met zijn academische publicaties bedient hij de vakgebieden informatiekunde, marketing, human-computer interaction, en computer-mediated communication. Kenmerkend voor zijn onderzoek zijn de multidisciplinaireinsteek en een focus op de eindgebruiker van digitale technologie.
Naast zijn onderzoek heeft Tibert ervaring opgedaan met start-ups in het bedrijfsleven. Zo was hij medeoprichter van twee start-ups op het gebied van advies en consultancy, en van een webwinkel. Dankzij dit soort initiatieven behoudt hij voeling met het werkveld.
- Service robots in de winkel: Een volgende stap naar personalisatie
- Welke technologie past bij mijn winkel
- Innovative Retail Technology 2019-2020
- Customer Experience en In-store Techologie
- Innovative Retail Technology 2018-2019
- Meer bezoekers naar mijn winkel
- Meer klanten naar de fysieke winkel: De waarde van locatiespecifieke berichten
- Van passant naar klant: de rol van digitale schermen in de etalage
- Ontwikkeling nieuwe masteropleiding Digital Driven Business