Anne Moes is sinds 2014 docent-onderzoeker bij het lectoraat Creative Media for Social Change. Haar onderzoek speelt zich met name af binnen het thema Retail.
In 2018 haalde Anne een NWO-promotiebeurs binnen en startte ze haar promotie-traject naar het fenomeen Impulse Buying. De vraag die hierbij centraal staat is waardoor het komt dat consumenten impulsaankopen doen en hoe dit proces (zowel negatief als positief) beïnvloed kan worden.
Daarnaast voert Anne ook veel praktijkgericht onderzoek uit, met name naar de effecten van innovatieve technologieën in de retail op de winkelbeleving van de consument. Voorbeelden van innovatieve technologieën die zij onderzoekt zijn o.a. beacons, virtual-reality en hologrammen. Regelmatig presenteert Anne haar bevindingen op conferenties voor zowel wetenschappers als professionals in de retail. Tot slot houdt Anne zich bezig met onderwijs-onderzoek verbinding binnen de HvA, begeleid ze afstudeerders van CO, CB en AMFI én geeft ze les in uiteenlopende vakken binnen FDMCI.
Anne is in 2014 cum laude afgestudeerd in Persuasive Communication aan de Universiteit van Amsterdam. In haar masterthesis stond het effect van emoties in goede doelen reclames centraal.
- I want it, I buy it
- Create an experience! The Game
- Meer bezoekers naar mijn winkel
- Meer klanten naar de fysieke winkel: De waarde van locatiespecifieke berichten
- Experience paskamers om fysieke winkelbeleving te optimaliseren
- Van passant naar klant: de rol van digitale schermen in de etalage
- Passende Mode via Internet
- Atelier Online/ Offline behavior
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- Store Innovation Lab
- Minor Fashion in Marketing & Retail
- Fashion Retail Future (FRF)
- Fashion Retail Future (FRF)