A. Moes (Anne)
Docent/onderzoeker-
Concept kwartet hulp bij afvalscheiden
Moes, A. (2023). Concept kwartet hulp bij afvalscheiden. Manuscript in preparation. Artefact, Hogeschool van Amsterdam.
-
From direct marketing toward interactive marketing
Moes, A., Fransen, M. L., Verhagen, T., & Fennis, B. (2023). From direct marketing toward interactive marketing: the evolving interactive marketing tools. In C. Lu Wang (Ed.), The Palgrave Handbook of Interactive Marketing (pp. 43-63). Palgrave Macmillan . https://doi.org/10.1007/978-3-031-14961-0_3
-
A good reason to buy
Moes, A., Fransen, M., Verhagen, T., & Fennis, B. (2022). A good reason to buy: justification drives the effect of advertising frames on impulsive socially responsible buying. Psychology and Marketing, 39(12), 2260-2272. https://doi.org/10.1002/mar.21733
-
In-store interactive advertising screens
Moes, A., Fransen, M., Fennis, B., Verhagen, T., & van Vliet, H. (2022). In-store interactive advertising screens: the effect of interactivity on impulse buying explained by self-agency. Journal of Research in Interactive Marketing, 16(3), 457-474. https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2021-0097
-
How location-based messages influence customers’ store visit attitudes
Verhagen, T., Meents, S., Merikivi, J., Moes, A., & Weltevreden, J. (2021). How location-based messages influence customers’ store visit attitudes: an integrative model of message value. international journal of retail & distribution management, 50(7), 781-798. https://doi.org/10.1108/IJRDM-09-2020-0364
-
Onderzoeksresultaten: Meer bezoekers naar mijn winkel
Verhagen, T., Moes, A., & Weltevreden, J. (2021). Onderzoeksresultaten: Meer bezoekers naar mijn winkel: meer bezoekers met innovatieve technologie. Web publication or website, Retail insiders. https://www.retailinsiders.nl/retail-innovation-platform/onderzoeksresultaten-meer-bezoekers-naar-mijn-winkel/
-
Hoe 4 soorten innovatieve technologieen bijdragen aan winkelbezoek
Verhagen, T., Weltevreden, J., & Moes, A. (2020). Hoe 4 soorten innovatieve technologieen bijdragen aan winkelbezoek. Web publication or website, Food en Retail. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2020/11/column-hoe-4-soorten-innovatieve-technologie-verschillend-bijdragen-aan-win/
-
Haal meer uit een interactief scherm in de etalage
Verhagen, T., Moes, A., van Keimpema, K., & Ritoe, S. (2020). Haal meer uit een interactief scherm in de etalage: drie richtlijnen voor winkeliers. Web publication or website, Retail insiders. https://www.retailinsiders.nl/updates/bericht/haal-meer-uit-een-interactief-scherm-in-de-etalage-drie-richtlijnen-voor-winkeliers
-
De effecten van AR in de winkeletalage
Verhagen, T., & Moes, A. (2020). De effecten van AR in de winkeletalage. Web publication or website, Twinkle Magazine. https://twinklemagazine.nl/2020/07/de-effecten-van-ar-in-de-winkeletalage/index.xml
-
Verbindende functie VR in events, cultuur en retail
Moes, A., Schrandt, B., Groot, W., & Kuijper, A. (2020). Verbindende functie VR in events, cultuur en retail. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2020/06/column-verbindende-functie-vr-in-events-cultuur-en-retail/index.xml
-
Conversie interactieve etalageschermen onderzocht
Moes, A., Ritoe, S., & Verhagen, T. (2020). Conversie interactieve etalageschermen onderzocht. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2020/05/onderzoek-interactieve-etalageschermen/index.xml
-
How location-based message characteristics lead to message value and store visit attitudes: An empirical study
Verhagen, T., Meents, S., Merikivi, J., Weltevreden, J., & Moes, A. (2019). How location-based message characteristics lead to message value and store visit attitudes: An empirical study. In Proceedings of the Oxford Retail Future Conference 2019, University of Oxford, Saïd Business School
-
Experience Tool: Mapping Facts And Practice To Develop (Spatial) Experiences
Moes, A., Schrandt, B., Manuputty, X., Admiraal, D., & van der Mark, A. (2019). Experience Tool: Mapping Facts And Practice To Develop (Spatial) Experiences. Artefact, Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT). https://designingexperiencescapes.com/tools/experience-tool-mapping-facts-and-practice-to-develop-spatial-experiences/
-
Trekt een hologram in de winkeletalage meer dan alleen aandacht?
Verhagen, T., Moes, A., & Ritoe, S. (2018). Trekt een hologram in de winkeletalage meer dan alleen aandacht?. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2018/12/trekt-een-hologram-in-de-winkeletalage-meer-dan-aandacht/index.xml
-
Face detection in de winkel
Moes, A., Verhagen, T., & Tjon A Joe, C. (2018). Face detection in de winkel: de rol van transparantie bij zorgen over privacy. Web publication or website https://www.marketingtribune.nl/online/weblog/2018/10/face-detection-in-de-winkel-de-rol-van-transparantie-bij-zorgen-over-privac/
-
Online kleding passen
Moes, A., & Walravens, K. (2018). Online kleding passen: wint gemak het van privacy?. Web publication or website, RetailTrends. https://retailtrends.nl/item/54138/online-kleding-passen-wint-gemak-het-van-privacy-
-
De acceptatie van interactieve spiegels en 3D scanners in de paskamer
Moes, A., & van Vliet, H. (2018). De acceptatie van interactieve spiegels en 3D scanners in de paskamer. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2018/05/de-acceptatie-van-interactieve-spiegels-en-3d-scanners-in-de-paskamer/index.xml
-
Technologie redt de winkel?!
Moes, A., Verhagen, T., van Vliet, H., & Weltevreden, J. (2018). Technologie redt de winkel?! Hoe consumenten reageren op nieuwe technologie in de winkel. PublishingLab.
-
Digitale schermen in de etalage
Moes, A., & Verhagen, T. (2018). Digitale schermen in de etalage: hoe geef je content het beste weer?. Web publication or website, MarketingOnline. https://www.marketingonline.nl/blog/digitale-schermen-de-etalage-hoe-geef-je-content-het-beste-weer
-
Fashion Technology Lab at Soul Salon
Duncker, I. L., Vonk, T. E., & Moes, A. (2018, Jan 21). Fashion Technology Lab at Soul Salon: virtual fashion. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Fashion Research & Technology .
-
Dit doen visuele aantrekkingskracht en entertainment met de klant
Moes, A., Verhagen, T., & van Vliet, H. (2017). Dit doen visuele aantrekkingskracht en entertainment met de klant. Web publication or website, RetailTrends.
-
Vrtour kan winkelbezoek stimuleren
Moes, A., & van Vliet, H. M. M. (2017). Vrtour kan winkelbezoek stimuleren. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/nieuws/vrtour-kan-winkelbezoek-stimuleren
-
Effectief met technologie in de winkel
Verhagen, T., & Moes, A. (2017). Effectief met technologie in de winkel: zet het aankoopproces centraal. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/effectief-technologie-winkel-zet-aankoopproces-centraal
-
Meer bezoekers naar mijn winkel
Verhagen, T., Moes, A., Weltevreden, J., van Vliet, H., & Koning, N. (2017). Meer bezoekers naar mijn winkel: winkelbezoek verhogen met innovatieve technologie. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
Meer winkelbezoek met digitale schermen
Moes, A., Verhagen, T., & van Lunsen, A. (2017). Meer winkelbezoek met digitale schermen: de invloed van assortiment, prijs en content. Web publication or website, MarketingTribune.
-
Drie manieren om meer bezoekers de winkel in te krijgen
Moes, A., & Verhagen, T. (2017). Drie manieren om meer bezoekers de winkel in te krijgen. Web publication or website, RetailTrends.
-
Geofencing
van Vliet, H. M. M., Moes, A., Weltevreden, J. W. J., & Verhagen, T. (2017). Geofencing. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
In store technologie vooral positief ontvangen door online shopper
Moes, A., & van Vliet, H. M. M. (2017). In store technologie vooral positief ontvangen door online shopper. Web publication or website, MarketingTribune. http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2017/01/instore-technologie-vooral-positief-ontvangen-door-online-shopper
-
Paskamerbeleving
van Vliet, M. A., & Moes, A. (2017). Paskamerbeleving. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia.
-
The online appeal of the physical shop
Moes, A., & van Vliet, H. M. M. (2017). The online appeal of the physical shop. Heliyon, 3(6), 1-30. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2017.e00336
-
To beacon or not to beacon?
Moes, A. (2016). To beacon or not to beacon?. Web publication or website http://www.hva.nl/create-it/gedeelde-content/publicaties/publicaties-algemeen/crossmedia/fashion-retailers-moeten-meer-gebruik-maken-van-personal-shopping-diensten.html?origin=xXG0aaLDTbywYFY%2BwNUy2Q
-
Slimme spiegels
Moes, A., & van Vliet, H. (2016). Slimme spiegels: uitkomst of zinloos?. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2016/01/slimme-spiegels-uitkomst-of-zinloos/index.xml
-
The new store
van Vliet, H. M. M., & Moes, A. (2016). The new store. In J. Abraham, C. Poort, & R. Van Welie (Eds.), ShoppingTomorrow: werk aan de (web)winkel! (pp. 59-73). BBP Media.
-
Vijf cruciale elementen voor een ideale winkelbeleving
Gerritsma, R., & Moes, A. (2016). Vijf cruciale elementen voor een ideale winkelbeleving. Recreatie & Toerisme, 26, 42-45.
-
The fashion retailscape: innovations in shopping
van Vliet, H., Moes, A., & Schrandt, B. (2015). The fashion retailscape: innovations in shopping. Creative Industries Publishing.
-
Het effect van beacons in de ByAmfi Store gemeten, geanalyseerd en ontmaskerd
Moes, A., & van Vliet, H. (2015). Het effect van beacons in de ByAmfi Store gemeten, geanalyseerd en ontmaskerd. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.