Dr. P.C. Huiszoon (Paul)
Hogeschool hoofddocentPaul Huiszoon werkt als hogeschool hoofddocent bij de faculteit Bewegen, Sport en Voeding. Binnen de opleiding Sportkunde - leerroute Sport, Management en Ondernemen (SM&O) onderzoekt hij consumentengedrag rondom sport en evenementen.
Paul haalde zijn bachelordiploma aan de Duitse Sportuniversiteit van Keulen (2011) en zijn masterdiploma Sport Management aan de Loughborough Universiteit (Engeland, 2014). Vervolgens promoveerde hij op sportmanagement aan de Universiteit van Lyon (2019). Hij presenteerde zijn onderzoek naar de invloed van sportbestuurders op de loyaliteit van toeschouwers op verschillende nationale en internationale conferenties, bij de FIFA, de UEFA en de Duitse voetbalbond.
-
Spectator loyalty towards sport organisations – the creation of truly new fan relationship management
Huiszoon, P. (2019). Spectator loyalty towards sport organisations – the creation of truly new fan relationship management. [Research external, graduation external, University of Lyon, Claude Bernard University Lyon 1]. https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02153943
-
Sport governing bodies’ influence on non-transactional fan behaviours
Huiszoon, P., Martinent, G., & Bodet, G. (2018). Sport governing bodies’ influence on non-transactional fan behaviours. Managing Sport and Leisure, 23(1-2), 123-138. https://doi.org/10.1080/23750472.2018.1502623
-
The development of a Fan-Relationship-Management-Framework
Huiszoon, P., Martinent, G., & Bodet, G. (2017). The development of a Fan-Relationship-Management-Framework: an extended abstract. In P. Rossi (Ed.), Marketing at the confluence between entertainment and analytics. Developments in marketing science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (pp. 841-845). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_167