D. Hagen (Daphne) MM
Docent/OnderzoekerDaphne Hagen werkt sinds februari 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Online Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds 2011 werkzaam als docent marketing, marktonderzoek en communicatie bij de opleiding Commerciële Economie. Daarvoor heeft Daphne verschillende marketing en sales functies bekleed bij onder andere de ING en Telfort.
Bij het lectoraat Online Ondernemen houdt Daphne zicht voornamelijk bezig met onderzoek naar de adoptie en gevolgen van nieuwe internettechnologieën voor de detailhandel en voor collectieven binnen winkelgebieden in het bijzonder. Een onderwerp waarop zij ook beoogd te promoveren.
Daphne maakt tevens deel uit van de expertgroep Future Mall van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow en is de kwartiermaker van het HvA Centre for Market Insights geweest.
-
What drives consumers to use local online retail platforms?
Hagen, D., Spierings, B., Weltevreden, J., Risselada, A., & Atzema, O. (2023). What drives consumers to use local online retail platforms? The influence of non-place-specific and place-specific motives. Journal of Retailing and Consumer Services, 77, Article 103649. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103649
-
Digital marketing activities by Dutch place management partnerships: A resource-based view
Hagen, D., Risselada, A., Spierings, B., Weltevreden, J. W. J., & Atzema, O. (2022). Digital marketing activities by Dutch place management partnerships: A resource-based view. Cities, 123, 1-10. Article 103548. https://doi.org/10.1016/j.cities.2021.103548
-
Online verkoopstrategieën voor retailers
Hagen, D., Hopman, M., van Geffen-Wenink, L., Weltevreden, J., van Merriënboer, S., Risselada, A., Loke, R., & Leyh, W. (2021). Online verkoopstrategieën voor retailers: De toegevoegde waarde van onlinestrategieën voor retailers met een fysieke winkel . Platform De Nieuwe Winkelstraat. https://www.platformdenieuwewinkelstraat.nl/dnws-onderzoek/
-
Het verbonden winkelgebied
Risselada, A. H., Hagen, D., Weltevreden, J. W. J., Atzema, O. A. L. C., Spierings, B., Janssen, J. W. H., & Ghaus, F. (2018). Het verbonden winkelgebied: hoe collectieve digitale marketing kan bijdragen aan een aantrekkelijke binnenstad. Eburon.
-
Invloed van collectieve digitale marketing op bezoekers van binnensteden
Risselada, A., Hagen, D., Weltevreden, J., & de Boer, D. (2017). Invloed van collectieve digitale marketing op bezoekers van binnensteden. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/CollectiefOnline/CollectiefOnline
-
Digitale marketing en kenmerken van collectieven in binnensteden
Risselada, A., Hagen, D., Weltevreden, J., & de Boer, D. (2017). Digitale marketing en kenmerken van collectieven in binnensteden. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/DigitaleMarketingenKenmerkenvanCollectieveninBinnensteden/CollectieveBinnensteden
-
De kracht van collectieve marketing voor winkelgebieden
Risselada, A., Hagen, D., & Weltevreden, J. (2016). De kracht van collectieve marketing voor winkelgebieden: hoe online marketing activiteiten het fysieke winkelgebied kunnen versterken. Hogeschool van Amsterdam.