dr. M. de Groot (Maurik) (DBA)
Onderzoeker en docent Sales- and MarketingMaurik de Groot is docent Sales & Marketing bij de opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam.
Hij studeerde aan de Middelbare en Hogere Hotelschool en deed een master in de Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit. Sinds 2023 heeft Maurik een Doctorate Business Administration (DBA) afgerond. In zijn promotieonderzoek aan de Business School Lausanne onderzocht hij de salesrol van ondernemers in relatie tot het falen van ondernemingen.
Als docent is hij verantwoordelijk voor het ontwerpen van inspirerende salescursussen en het geven van lessen en trainingen in sales en marketing. Hij begeleidt studenten bij projecten, stages en het schrijven van scripties. Voordat hij lesgaf, werkte Maurik tien jaar in sales- en accountmanagementfuncties in de verzekeringsbranche. Naast docent is Maurik ook ondernemer (Bron Training & Advies) in training en coaching voor groeiende bedrijven en het MKB.
Thema's
Entrepeneurial selling
Personal selling
Social entrepeneurship
-
How ineffective entrepreneurial selling contributes to business failure: an explorative study on business owners of small and medium enterprises in The Netherlands
de Groot, M., & Wakkee, I. (2024). How ineffective entrepreneurial selling contributes to business failure: an explorative study on business owners of small and medium enterprises in The Netherlands. Journal of Personal Selling & Sales Management, 44(2), 162-176. https://doi.org/10.1080/08853134.2023.2202857
-
Entrepreneurial Selling
de Groot, M. (2023). Entrepreneurial Selling: Creating Resilient Small Businesses by Developing the Sales Competencies of Business Owners in the Netherlands. [Research HvA, graduation external, Business School Lausanne]. Business School Lausanne.
-
Entrepreneurs must reflect on their sales role and get into action! Especially during Covid-19
de Groot, M. (2021). Entrepreneurs must reflect on their sales role and get into action! Especially during Covid-19. Web publication or website, The European Business Review. https://www.europeanbusinessreview.com/entrepreneurs-must-reflect-on-their-sales-role-and-get-into-action-especially-during-covid-19/