C. Cuypers (Claudia)
Claudia Cuypers is onderwijs- en onderzoeksmedewerker bij het lectoraat Entrepreneurship aan de Hogeschool van Amsterdam. In haar rol is ze betrokken bij de minor Entrepreneurship for Society (EfS) en onderzoeken die zich richten op impact ondernemen. In haar werk concentreert Claudia zich op onderwerpen die verband houden met duurzaamheid en ondernemen met maatschappelijke impact. Claudia behaalde haar bachelor Taal- en Cultuurstudeis en master Kunstbeleid- en Management aan de Universiteit Utrecht en werkte jaren in de kunst- en cultuureducatie.
Thema's
Duurzaamheid
Regeneratief ondernemen
Sociaal ondernemerschap
-
Naar een raamwerk voor regeneratieve praktijken
Cuypers, C., van der Zwet, E., Wakkee, I., van Hille, I., Lange, K., & Drupsteen-Sint, L. (2024). Naar een raamwerk voor regeneratieve praktijken. Holland Management Review, 41(209), 51-59. https://hmr.nl/artikel/naar-een-raamwerk-voor-regeneratieve-praktijken/
-
The effects of an education program on social and sustainable entrepreneurship for primary school children
Hogenstijn, M., & Cuypers, C. (2023). The effects of an education program on social and sustainable entrepreneurship for primary school children. International Journal of Educational Research Open, 5, Article 100266. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100266
-
Toekomstbestendig Sociaal Ondernemen: Eindrapport
Drupsteen, L., 't Jong, M.-L., Loog, B., Bolland, A., Cuypers, C., & Drubbel, T. (2022). Toekomstbestendig Sociaal Ondernemen: Eindrapport: Een onderzoek naar balans bij tien sociale ondernemingen . https://www.windesheim.nl/onderzoekspublicaties/toekomstbestendig-sociaal-ondernemen-een-onderzoek-naar-balans-bij
-
Leren over sociaal en duurzaam ondernemen op de basisschool
Hogenstijn, M., Cuypers, C., Prinsen, C., Schaft, N., & Wakkee, I. (2022). Leren over sociaal en duurzaam ondernemen op de basisschool: De effecten van een onderwijsprogramma volgens kinderen en hun ouders . Hogeschool van Amsterdam, lectoraat Entrepreneurship. https://www.hva.nl/subsites/nl/ondernemerschap/nieuws/onderzoeksnieuws/2022/07/fawaka-onderzoeksrapport.html?origin=S8MVyzIXRh2F5lGMDKfHJQ
-
Building a transdisciplinary learning community around a SE minor program
Hogenstijn, M., Trooster, H.-J., Jacobs, B., & Cuypers, C. (2021). Building a transdisciplinary learning community around a SE minor program. In EMES Selected Conference papers (2021 ed.). Article ESCP-8EMES-3 (The EMES Conferences Selected Papers series). EMES Network. https://emes.net/publications/conference-papers/8th-emes-selected-conference-papers/building-a-transdisciplinary-learning-community-around-a-se-minor-program/
-
Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland
Hogenstijn, M., van Orden, C., de Bell, L., Drupsteen-Sint, L., de Vries, I., & Cuypers, C. (2021, Apr 22). Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland: reactie internetconsultatie BVm. Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland.
- Regenerative business models
- Kennisnetwerk Sociaal Ondernemerschap Nederland
- Fawaka - Impact-driven entrepreneurship education for children
- Fawaka - Impact-gedreven ondernemerschapsonderwijs voor kinderen
- Urban Goodcamp
- Urban Goodcamp
- Futureproof Social Entrepreneurship
- Toekomstbestendig Sociaal Ondernemerschap