Dr. C. Boomkens (Cynthia)
Programmacoördinator / Docent-
Interprofessionele samenwerking rondom jeugdigen
Boomkens, C., Verheem, E., Ex, C., & Fukkink, R. (2024). Interprofessionele samenwerking rondom jeugdigen: Wat vertellen HvA-publicaties ons? Hogeschool van Amsterdam.
-
The girls work method: what is the role of empowerment in building girls’ agency?
Boomkens, C., Metz, J. W., Schalk, R. M. J. D., & Van Regenmortel, T. M. R. F. (2021). The girls work method: what is the role of empowerment in building girls’ agency? De methodiek van het meidenwerk: Wat is de rol van empowerment in het ontwikkelen van agency bij meiden? European Journal of Social Work, 24(2), 224-237. https://doi.org/10.1080/13691457.2019.1630371
-
Supporting vulnerable girls in shaping their lives
Boomkens, C. (2020). Supporting vulnerable girls in shaping their lives: towards a substantiated method for girls work. [Research HvA, graduation external, Tilburg University, Tranzo].
-
The development of agency in professional youth work with girls and young women in the Netherlands
Boomkens, C., Metz, J. W., van Regenmortel, T. MRF., & Schalk, R. MJD. (2019). The development of agency in professional youth work with girls and young women in the Netherlands. Journal of social work, 19(6), 719-735. https://doi.org/10.1177/1468017318784079
-
Sterk meidenwerk
Boomkens, C. (2019). Sterk meidenwerk: onderzoek naar sekse specifiek werken in het jongerenwerk. RAAK publiek. Poster session presented at AKMI posterpresentatie, Amsterdam, Netherlands.
-
The role of social environment in acquiring agency in Girls Work
Boomkens, C., Metz, J. W., Schalk, R. M. J. D., & Van Regenmortel, T. M. R. F. (2019). The role of social environment in acquiring agency in Girls Work. Children and Youth Services Review, 104. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2019.104399
-
Meidenwerk en de rol van het netwerk
Boomkens, C., & Metz, J. (2018). Meidenwerk en de rol van het netwerk: onderzoek naar de invloed van het netwerk op hoe kwetsbare meiden zelf vormgeven aan het eigen leven. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Girls’ work
Boomkens, C., & Metz, J. (2018). Girls’ work: (how) does it contribute to the agency of girls in vulnerable circumstances?. Abstract from European Social Work Research Association conference 2018, Edinburgh , United Kingdom.
-
Kracht van meiden!
Boomkens, C., Rauwerdink-Nijland, E., van der Grient, H., van Trijp, K., & Metz, J. (2018). Kracht van meiden! meidenwerk als specifieke methodiek van het jongerenwerk. SWP.
-
Meidenwerk en de rol van de omgeving van meiden
van Trijp, K., Boomkens, C., van der Grient, H., & Metz, J. (2018). Meidenwerk en de rol van de omgeving van meiden: factsheet. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Meidenwerk en de rol van het netwerk
Boomkens, C., & Metz, J. (2018). Meidenwerk en de rol van het netwerk: factsheet. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Monitoren impact Erasmus+ Jeugd - Nederland.
Boomkens, C., Awad, S., & Metz, J. (2017). Monitoren impact Erasmus+ Jeugd - Nederland. rapportage over het onderzoek naar de impact van deelname aan het programma Erasmus+ Jeugd 2014-2015. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Tabellenboek
Rauwerdink-Nijland, E., Boomkens, C., & Metz, J. (2017). Tabellenboek: uitkomsten van het vragenlijstonderzoek naar de mening van meiden over het meidenwerk. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Kracht van Meiden!
Nijland, E., Boomkens, C., & Metz, J. W. (2016). Kracht van Meiden! methodiekbeschrijving voor het werken met meiden in het jongerenwerk. Hogeschool van Amsterdam.
-
Meidenwerk, waarom en hoe werkt het?
Boomkens, C., & Metz, J. (2015). Meidenwerk, waarom en hoe werkt het? theoretisch verklaringsmodel. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Basismethodieken en interventies in de Amsterdamse jeugdzorg
Boendermaker, L., Boomkens, C., & Boering, T. (2013). Basismethodieken en interventies in de Amsterdamse jeugdzorg: invoering en borging in de praktijk. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Implementatie in de Jeugdzorg.
-
De implementatie van MDFT bij Spirit in Amsterdam
Boendermaker, L., Boomkens, C., Goense, P., & Steffens, H. (2012). De implementatie van MDFT bij Spirit in Amsterdam: procesevaluatie over de periode 2010-2011. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Implementatie in de Jeugdzorg.