D.J. Angel (Dominique)
programmacoordinatorDominique Angel werkt als programmacoördinator ‘Dialoog’ bij het Centre of Expertise van de Hogeschool van Amsterdam. Na het afronden van de studie Sociale Geografie aan de Universiteit van Amsterdam koos ze voor het onderwijs. Eerst als docent aardrijkskunde in het voortgezet onderwijs en later als lerarenopleider aardrijkskunde op de HvA. Het creëren van kansengelijkheid en de rol van onderwijs als maatschappelijke (on)gelijkmaker heeft haar specificieke aandacht.
Dominique zat in het kerndoelenteam Burgerschap (SLO) voor de actualisering van de kerndoelen. Daarnaast heeft zij onderzoek gedaan naar hoe leerlingen kolonialiteit in het aardrijkskundeonderwijs ervaren.
-
Hoe denken leerlingen over kolonialiteit in het aardrijkskundeonderwijs?
Angel, D. J., Sanches, N., & Hanna, F. (2024). Hoe denken leerlingen over kolonialiteit in het aardrijkskundeonderwijs? Geografie. https://geografie.nl/artikel/hoe-denken-leerlingen-over-kolonialiteit-in-aardrijkskunde