Inlogproblemen met je HvA-ID

Lukt het je niet om met je HvA-ID in te loggen?

Deze tips kunnen dit probleem voor je oplossen:

  1. Zorg dat je het juiste wachtwoord hebt ingevoerd op al je apparaten. Heb je een nieuw wachtwoord? Zorg dat je wachtwoord op al je apparaten is aangepast. Denk bijvoorbeeld aan de e-mail app op je telefoon. Kijk onder wachtwoord HvA-ID wijzigen voor tips voor het aanpassen van je wachtwoorden op mobiele apparaten.
  2. Gebruik je HvA-ID als inlognaam (zet hier geen @hva.nl achter).
  3. Probeer in te loggen via een andere browser (bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome).
  4. Probeer in te loggen op een andere computer (smartphones en tablets geven vaker problemen met inloggen).
  5. Probeer in te loggen op een andere HvA-website.
  6. Open een incognitovenster in je browser en probeer in te loggen op profile.surfconext.nl .
  7. Log in op id.hva.nl en klik op Wachtwoord vergeten om je HvA-ID wachtwoord opnieuw in te stellen. Probeer daarna nog eens in te loggen.

Blokkade

Je HvA-ID kan tijdelijk geblokkeerd worden als er te vaak met een verkeerd wachtwoord op wordt ingelogd. Dit kan een kwaadwillende zijn, maar meestal is het dan bijvoorbeeld een e-mail app op een telefoon met een oud wachtwoord die in korte tijd veelvuldig probeert in te loggen met het verkeerde wachtwoord.

Daarnaast zijn wij alert op verdachte inlogpogingen. Zodra wij vermoeden dat er iets niet in orde is, dan blokkeren wij het account preventief. Als je account geblokkeerd is informeren we je daarover per e-mail op het bij ons bekende privé e-mailadres. In deze e-mail lees je ook meer over de te nemen stappen.

Blokkade bij uit dienst

Tot 90 dagen na het eind van je arbeidsovereenkomst kan je je HvA-ID gebruiken. Na deze periode wordt het account afgesloten. Alleen als je weer een nieuwe arbeidsovereenkomst sluit met de UvA en zodra dit in onze HR-systemen verwerkt is krijg je weer toegang tot je account.

Gepubliceerd door  ICT Services 21 juni 2023