Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je meer uit je studie halen? CMD biedt verschillende mogelijkheden, zoals een stage in het buitenland of het volgen van een of meerdere Honours modules.

Internationaal

Tijdens je studie kun je ook naar het buitenland. Ontwerpbureaus werken steeds vaker aan internationale projecten met teams over de grens. CMD heeft een internationaal netwerk dat je kan helpen een minor te volgen of stage te lopen in het buitenland. Dit versterkt je internationale vaardigheden, wat handig is als je later internationaal wilt werken. Denk aan een minor in Zweden, Oostenrijk, Spanje, België of Denemarken, of een stage in landen zoals Thailand, India, Spanje, Canada, de VS, Engeland en Australië. Daarnaast werken we samen met internationale bedrijven en universiteiten, zodat je ook zonder te reizen internationale ervaring kunt opdoen.

Honours modules

Wil jij je talenten verder ontdekken en ontwikkelen? Volg dan honoursonderwijs om je kennis en vaardigheden te verbreden of te verdiepen.

Honoursonderwijs binnen de HvA

In het tweede semester van je eerste jaar kun je kiezen uit verschillende Honours Talent Modules van 3 of meer studiepunten. Vanaf het tweede jaar tot en met het vierde jaar kun je deelnemen aan Honours Modules van 5 studiepunten of meer.

In het derde of vierde jaar kun je ook kiezen voor een honoursminor. Hiervoor moet je een selectieproces doorlopen, dat kan per minor verschillen.

De faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie biedt momenteel drie Honoursminoren aan (Honours Programmes):

Lees meer over Honoursonderwijs en bekijk welke modules en programma's worden aangeboden. Studeer je al aan de HvA? Dan vind je alle informatie over aanmelding voor een Honoursminor op de MijnHvA-pagina van je opleiding.

Onderzoek

Onderzoek is een belangrijk onderdeel bij CMD in Amsterdam. Tijdens de studie werk je altijd aan praktijkgericht onderzoek gericht voor jouw ontwerp. Daarbij gebruik je de CMD-methods cards, een speciaal voor CMD in Amsterdam ontworpen kaartenset met onderzoeksmethoden voor ontwerpgericht onderzoek.

Daarnaast is er het Kenniscentrum FDMCI, dat onderzoek doet naar ontwikkelingen op het gebied van digitale media en de creatieve industrie. Als student kun je in labs samenwerken met onderzoekers van de lectoraten, toonaangevende (internationale) bedrijven, en maatschappelijke organisaties. Bezoek de website van het Kenniscentrum FDMCI(opent in nieuw venster) voor meer informatie.