Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Studieprogramma

Tijdens de propedeuse leer je veel over marktonderzoek, marketing en ondernemerschap. Onderwerpen als bedrijfsprocessen, resultatenrekening, logistiek, concurrentieanalyse, koopgedrag, marketingmix, communicatie en merkstrategie komen aan bod.

Onder intensieve begeleiding ervaar je direct in de praktijk hoe het is om commerciële successen te boeken. Je gaat (online) markten verkennen, marketingplannen schrijven en de positie van een commercieel econoom in het bedrijfsleven doorgronden. Uiteraard vanuit een actuele invalshoek met projecten uit de praktijk. De modules bestaan onder meer uit: online marketing en communicatie, sales en accountmanagement, (online) marktonderzoek, (digital) business modellen al dan niet in een internationale context. 

Bovendien werk je aan je persoonlijke ontwikkeling, communicatieve vaardigheden en Engels en doe je aan sport. Je krijgt niet alleen theorie, je werkt ook samen met medestudenten aan projecten. Je werkt vaak met laptop en tablet. Veel boeken zijn in de vorm van e-books. 

Lees meer over de vakken per studiejaar in de studiegids.(opent in nieuw venster)

Sporten

Sport tijdens de studie is een belangrijk onderdeel van de persoonlijke en professionele ontwikkeling van studenten. Sport is dan ook een verplicht onderdeel in het eerste studiejaar. Door sport kun je uitdagingen in de studie beter aan en behaal je betere studieresultaten. Ook leer je jezelf en je klasgenoten op een andere manier kennen.

Heb je zowel passie voor commercie als voor sport? De studie biedt sportchallenges aan waarin jij aan de slag gaat met interessante uitdagingen op gebied van sport. 

Titel en Diploma

Na het afronden van de opleiding Commerciële Economie mag je de titel Bachelor of Science (BSc) dragen.

Jaar 2, 3 en 4
Stage
Haal meer uit je opleiding
Download de beknopte opleidingsflyer
(opent in nieuw venster)