Student aan het woord
Claudette Blauwendraat
"De lessen zijn actueel en interactief. Je bent elkaars gesprekspartner, geen klassieke verhouding zoals je dat vroeger van school kent. Daarnaast hangt er prettige onderlinge sfeer, waarin we elkaar stimuleren van elkaar te leren."
Ik had leuke medestudenten, die in dezelfde situatie zaten. Je helpt elkaar door samen te studeren, door ervaringen met elkaar te delen en door vragen bij elkaar neer te leggen. Ik heb waardevolle relaties opgebouwd, zowel persoonlijk als op werkgebied.
Wat ik heel waardevol vind, is dat ons in jaar 1 is gevraagd wat wij misten in de lesstof. Met deze feedback is de opleiding direct aan de slag gegaan en in jaar 2 was onze feedback geïmplementeerd in het onderwijsprogramma. Hierdoor kon ik de minor Neuromarketing en Digital Marketing volgen. Je kunt ook zelf bepalen hoe snel je studeert. De HvA heeft mij goed begeleid en geadviseerd over hoe ik in drie jaar kon afstuderen. Dat is mij gelukt door goed te plannen: werk, privé en studie. Je moet prioriteiten stellen, dat is belangrijk.
Sinds afgelopen maart werk ik als online marketeer bij METRO Cash & Carry Nederland (Makro). Hier ben ik verantwoordelijk voor de social media strategie. Hiervoor werkte ik als marketing manager bij een cateringbedrijf. Ik heb ruim 10 jaar in de horeca-industrie gewerkt, waarvan de laatste 6 jaar in een commerciële rol. Makro is onderdeel van METRO AG, een grote internationale retailorganisatie. Werken voor Makro betekent meer resources, meer sparringspartners en meer impact. Het biedt niet alleen ontwikkelingsmogelijkheden op individueel niveau, zoals online trainingen en cursussen op het hoofdkantoor, maar ook groeimogelijkheden in functies zowel in Nederland als in het buitenland.
Ik vond het studeren erg leuk. Zorg voor de juiste motivatie en ga het gewoon doen! Dan lukt het zeker. Het heeft mij veel gebracht op vlakken als persoonlijke ontwikkeling, een stap in mijn carrière, nieuwe vrienden en een groter netwerk.