Na je opleiding
De drie afstudeerrichtingen van het AMFI (Amsterdam Fashion Institute) geven je een stevige basis voor een carrière in de mode-industrie op bachelorniveau.
Management (voorheen Business & Development)
Jij weet hoe je kleding op een slimme en duurzame manier inkoopt, produceert en verkoopt. Je bent klaar om de modewereld te veranderen en oplossingen te vinden voor duurzaamheidsvraagstukken. Dat kun je bijvoorbeeld doen bij bekende merken zoals Tommy Hilfiger, Hunkemöller, Diesel, Hugo Boss, Zeeman, Nike, C&A en Suitsupply. Je werkt als manager productontwikkeling, brand manager, inkoper mode, supply chain manager, duurzaamheidsmanager of marketingstrateeg. Je kunt ook kiezen om carrière te maken als onderzoeker in de academische wereld, bij een NGO (een organisatie die zich inzet voor maatschappelijke of milieukwesties) of binnen jouw eigen modebedrijf.
Design
Als modeontwerper weet je alles over vorm, kleur, materiaal en techniek. Je kent de maatschappelijke, economische en culturele kanten van mode en begrijpt hoe technologie hierin een rol speelt. Je gebruikt jouw creativiteit en moderne digitale ontwerp- en visualisatietechnieken om een verschil te maken in de dynamische modewereld. Na je studie kun je aan de slag als zelfstandig ontwerper, industrieel ontwerper, digitaal ontwerper, textielontwerper of ontwikkelaar bij merken zoals G-Star, H&M of Adidas, of bij tijdschriften zoals ELLE. Sommige afgestudeerden beginnen zelfs hun eigen kledingmerk.
Branding
Je bent sterk in visuele en tekstuele communicatie en begrijpt de kracht van een merk. Je hebt geleerd hoe je merkconcepten ontwikkelt en beheert, welke strategieën je kunt gebruiken en hoe je ontwerpprincipes toepast. Je kunt maatschappelijke veranderingen vertalen naar merkpositionering en communicatie. Na je studie kun je werken als brand manager, brand strateeg, creatief strateeg, content developer, creator of art director. Je kunt aan de slag bij modemerken zoals Acne Studios, Adidas, Diesel of Nike, in de media bij Glamcult, ELLE of LINDA., bij bureaus zoals Stijlinstituut, Concrete Associates of DDB, of bij bedrijven zoals HEMA, Zalando en de Bijenkorf.