Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Onderzoeksresultaat

Kansrijk leren omgaan met taaldiversiteit

Publicatie - januari 2023

In dit artikel vertellen Amsterdamse jeugdprofessionals hoe zij omgaan met taaldiversiteit en welke uitdagingen zij tegenkomen.

In Amsterdam zijn meertalige kinderen in de meerderheid: meer dan zestig procent spreekt thuis een andere taal dan of naast het Nederlands. Wat betekent deze meertalige realiteit voor professionals die met kinderen en jongeren werken?

In een artikel in PiP - Pedagogiek in de Praktijk vertellen Amsterdamse jeugdprofessionals hoe zij daarmee omgaan en welke uitdagingen zij tegenkomen. Onderzoekers Catherine van Beuningen en Daniela Polisenska doen aanbevelingen voor opleidingen om toekomstige jeugdprofessionals beter voor te bereiden op situaties waarin naast het Nederlands nog andere talen een rol spelen.

Auteurs

  • Catherine van Beuningen
  • Daniela Poilisenska
Het artikel is te vinden op de website van tijdschrift PiP
(opent in nieuw venster)