Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Onderzoeksresultaat

Meertalige toets maakt rekenpotientieel zichtbaar

Publicatie, januari 2022

Meertalige leerlingen kunnen struikelen over de taal in rekenopgaven en daardoor niet laten zien welk rekenpotentieel ze hebben. Je kunt hen helpen om de vertaalslag te maken, óók bij een rekentoets.

Het artikel Meertalige toets maakt rekenpotientieel zichtbaar is in november 2022 verschenen in het vakblad Didactief.

Ga naar het artikel Meertalige toets maakt rekenpotentieel zichtbaar
(opent in nieuw venster)

Auteurs

  • Catherine van Beuningen
  • Marian van Popta
  • Zahraa Attar

Contact

Wil je meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact op met lector Catherine van Beuningen via c.g.van.beuningen@hva.nl of ga naar het lectoraat Taalontwikkeling en Meertaligheid.