MultiLed: kansrijk talenonderwijs in meertalige vmbo-klassen
Welke leerkansen levert het erkennen en benutten van meertalige repertoires op in taaldiverse klassen?
Voor alle kinderen en jongeren zijn goed ontwikkelde talige competenties essentieel om volwaardig mee te doen op school en in onze superdiverse, geglobaliseerde maatschappij.
Welke leerkansen levert het erkennen en benutten van meertalige repertoires op in taaldiverse klassen?
Hoe kan het schoolvak Engels recht doen aan de rol van het Engels als multilingua franca?
In hoeverre kun je het meertalige repertoire van vmbo-leerlingen didactisch activeren en inzetten om leerlingen bij het leren van Nederlands en Engels ondersteunen?
De experts van Taalontwikkeling en Meertaligheid
Naast lector Taalontwikkeling en Meertaligheid, hoofddocent Talenonderwijs en Meertaligheid is Catherine programmaleider ‘Verborgen kennisbronnen’ binnen het CoE Urban Education en bijzonder hoogleraar ‘Wereldburgerschap en tweetalig onderwijs’ aan de UvA.