Experimenten met AI in onderwijs
Generatieve kunstmatige intelligentie kan van grote invloed zijn op het onderwijs. Dit onderzoek is gericht op mogelijke meerwaarde en neveneffecten van intelligente technologie.
In een veranderende samenleving zien we de verschillen tussen leerlingen en studenten in alle onderwijsniveaus toenemen. Meerdere vormen van kennisoverdracht worden ingezet om in de behoeften van kinderen en jongeren te voorzien. Het lectoraat Maatwerk in Leren en Instructie onderzoekt en evalueert onderwijsvormen en -innovaties die beter aansluiten bij de talenten van individuele leerlingen en studenten.
Generatieve kunstmatige intelligentie kan van grote invloed zijn op het onderwijs. Dit onderzoek is gericht op mogelijke meerwaarde en neveneffecten van intelligente technologie.
Een veldexperiment onder voltijdstudenten naar het effect van supplementele instructie op leerprestaties, welzijn en thuis voelen.
De meeste leraren erkennen dat er verschillende leerbehoeften zijn maar weinig leraren passen differentiatie daadwerkelijk toe. Een onderzoek naar docentontwikkeling en schoolverbetering.
De experts van het lectoraat Maatwerk in Leren en Instructie
Naast lector Maatwerk in Leren en Instructie is Ron Oostdam bijzonder hoogleraar Onderwijsleerprocessen aan het ‘Research Institute of Child Development and Education’ van de UvA.
Izaak is associate lector Didactiek en Curriculumontwikkeling Hoger Onderwijs. Zijn onderzoek richt zich op het grondig evalueren van onderwijsinnovaties.