Ergotherapie - Participatie en Omgeving
Team
Leer ons team van het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving kennen. Lees meer over hun expertise en ontdek hoe je in contact kunt komen.
Maak kennis
Lennard Bijl
Docent-onderzoeker
Lennard is onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie – Participatie en Omgeving. Samen met Jacqueline Leenders van het Radboudumc werkt hij aan het doorontwikkelen van de Activity Card Sort (ACS). Dit meetinstrument brengt aan de hand van foto-interviewing de dagelijkse activiteiten van mensen in kaart.
Nadine Blankvoort
Docent-onderzoeker
Nadine Blankvoort is onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving. Zij doet promotieonderzoek naar Nederlandse inburgeringsprogramma’s. Daarnaast geeft Nadine les in de bachelor- en masteropleidingen Ergotherapie aan de HvA.
Erica Blokker
LVN-coördinator en docent-onderzoeker
Erica Blokker is coördinator van Levensloopvriendelijk Nellestein en docent-onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving.
Anke Boumans
Docent-onderzoeker
Anke Boumans is docent-onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving.
Ineke Deelen
Onderzoeker
Ineke Deelen werkt als senior onderzoeker voor het lectoraat Ergotherapie – Participatie en Omgeving. Ze is als coördinator betrokken bij het Healthy Urban Living Lab Bajeskwartier en doet samen met andere onderzoekers kwalitatief en participatief (actie)onderzoek naar gemeenschapsontwikkeling in de Lang Leven Thuisflats in Amsterdam.
Koen van Dijk
Docent-onderzoeker
Koen van Dijk is docent-onderzoeker bij het HvA-lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving en kinderergotherapeut. In 2007 behaalde hij de master in Occupational Science met een validatieonderzoek naar de School AMPS in Nederland. Hij is lid van de Adviesraad Kind en Jeugd van Ergotherapie Nederland. Daarnaast doet hij onderzoek naar onder andere de match tussen kind en rolstoel binnen het OPTIMA-project.
Rieke van Dijk
Docent-onderzoeker
Rieke Hengelaar is onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie – Participatie en Omgeving. Haar onderzoek richt zich op informele zorg en diversiteit. Daarnaast geeft zij les bij de bacheloropleiding Ergotherapie en de European Master of Occupational Therapy.
Margo van Hartingsveldt
Lector Ergotherapie – Participatie en Omgeving
Margo van Hartingsveldt is lector Ergotherapie – Participatie en Omgeving en heeft meer dan 25 jaar ervaring als (kinder)ergotherapeut in de zorg en het onderwijs. In 2014 promoveerde zij met haar proefschrift Ready for Handwriting, waarin zij de WRITIC ontwikkelde, een meetinstrument voor oudste kleuters.
Miranda van Niel
Docent-onderzoeker
Miranda van Niel is onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving. Zij onderzoekt de mogelijkheden van een zelfhulpapp om cliënten, na een depressie, in de thuissituatie te ondersteunen bij hun dagelijkse activiteiten. Daarnaast geeft zij les bij de bacheloropleiding Ergotherapie en de minor Zorgtechnologie.
Sanne Pellegrom
Docent-onderzoeker
Sanne Pellegrom werkt als docent-onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving.
Soemitro Poerbodipoero
Docent-onderzoeker
Soemitro Poerbodipoero werkt als kandidaat Professional Doctorate Health and Well-being samen met gemeenschapsorganisatie Kraktie aan transformatie op het snijvlak van gezondheid en welzijn voor senioren in Amsterdam-Zuidoost. Met als doel hun veerkracht en participatie te bevorderen.
Margriet Pol
Associate lector Technologie en Participatie
Margriet Pol is associate lector Technologie en Participatie, verbonden aan het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving. Daarnaast werkt zij als hogeschool hoofddocent Onderzoek bij de opleiding Ergotherapie.
Liesbeth de Vries
Docent-onderzoeker
Liesbeth de Vries is docent-onderzoeker bij het lectoraat Ergotherapie - Participatie en Omgeving en eigenaar van Bee, een praktijk waar zij ergotherapie biedt aan kinderen. Sinds 2009 is ze betrokken bij de ontwikkeling van de WRITIC. Liesbeth is co-auteur van het WRITIC-assessment en het WRITIC-groepsprogramma en verzorgt (inter)nationale scholing hierover. Daarnaast begeleidt ze vertaalprojecten van het WRITIC-assessment.