Didactiek van de Bètavakken
Team en contact
Maak kennis met het team van het lectoraat Didactiek van de Bètavakken.
Maak kennis
Bert Bredeweg
Lector
Bert werkt aan onderwerpen zoals leren door Conceptueel Modelleren, in het bijzonder oorzaak-gevolg denken, Gamification en Learning Analytics. Binnen het Smart Education Lab doet hij onderzoek naar het verrijken van het onderwijs met AI-technologie.
Joanna Holt
Associate lector
Joanna Holt is associate lector binnen het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken. Als associate lector houdt zij zich met haar onderzoek bezig met het gebruik van technologie in het onderwijs, in het bijzonder hoe hands-on/minds-on leren in N&T-lessen kan worden ondersteund met behulp van interactieve kennisrepresentaties.
Sonia Abrantes Garcez Palha
Hoofddocent en onderzoeker, cluster Masters
Anders Bouwer
Kwartiermaker Smart Education, docent-onderzoeker Informatica
Sharon Calor
Docent-Onderzoeker
Sharon Calor is docent-onderzoeker aan de Master Leraar Wiskunde van de Hogeschool van Amsterdam, vakdidacticus wiskunde bij de Master Leraar Wiskunde van de Universiteit van Amsterdam en universitair docent bij de Vrije Universiteit Amsterdam. Zij is projectleider van het project Computational Thinking, dat deel uitmaakt van het Smart Education Lab van de Hogeschool van Amsterdam. Daarnaast is zij gepromoveerd op het gebied van scaffolden van kleine heterogene groepen leerlingen tijdens wiskundige discussies.
- Neem contact op
- s.m.calor@hva.nl(opent in nieuw venster)
Tom van Eijck
Promovendus, docent-onderzoeker cluster Pabo
Nihal Fawzi
Docent-onderzoeker, promovenda
Nihal Fawzi is promovenda bij het lectoraat Didactiek van de Bètavakken. Daarnaast is zij docent-onderzoeker bij het cluster Exact- en Beroepsonderwijs. Het promotieonderzoek van Nihal is onderdeel van het interdisciplinaire BioClock consortium dat onderzoek doet naar de werking van de biologische klok. Nihal onderzoekt hoe met innovatieve didactiek, zoals conceptueel modeleren, effectief onderwijs kan worden ontwikkeld over het mechanisme dat ten grondslag aan de werking van de biologisch klok.
Tessa Hoogma
Docent-onderzoeker
Marco Kragten
Hoofddocent, cluster Exact en Beroepsonderwijs
Marco Kragten is gepromoveerd op het proefschrift 'Leren met procesdiagrammen in het biologieonderwijs'. Zijn onderzoek richt zich op de didactiek van bètavakken in het voortgezet onderwijs. De belangrijkste focus van zijn werk is hoe studenten (beter) kunnen leren met en van kennisrepresentaties over dynamische systemen. Hiertoe ontwikkelt en evalueert hij vernieuwende didactische benaderingen en lesmaterialen waarbij de leerling en/of docent wordt ondersteund door digitale tools en kunstmatige intelligentie.
Patricia Kruit
Onderzoeker cluster Exact en Beroepsonderwijs
Marco Marcellis
Promovendus
Monique Pijls
Hoofddocent
Monique is hoofddocent Onderzoekend en ontwerpend leren bij het lectoraat Didactiek van de Bètavakken, cluster Masters.
Wouter Spaan
Promovendus, docent-onderzoeker cluster Exact en Beroepsonderwijs