Didactiek van de Bètavakken
Minds-On Taal
-Taal verdiepen in Wetenschap & Technologie-onderwijs met interactieve diagrammen
MathifyMe: Game-based learning
-Making maths more accessible using Game-based learning to create a more inclusive and less stressful environment in the learning of maths.
Megagames as a Methodology to Enhance Global Awareness (MEGA)
-MEGA explores the use of megagames in higher education to enhance teaching and learning about global issues. Megagames, live large-scale interactive games
Synergie
-Het lectoraat Didactiek van de Bètavakken ontwikkelt met RAAK Publiek subsidie een digitale leeromgeving voor systeemdenken in samenwerking met scholen.
Moreel kader en praktische richtlijn voor experimenten met AI in onderwijs
-Dit onderzoek ontwikkelt een kader en handleiding voor veilig onderwijsonderzoek naar AI.
TransEET (Transforming Education with Emergent Technologies)
-The TransEET project builds a sustainable network for co-designing and implementing innovative educational solutions with emerging technologies.
Leren redeneren over wetenschappelijke vraagstukken
-Leerlingen leren omgaan met complexe onderwerpen zoals klimaat en vaccinatie. Hoe zorg je dat ze een onderbouwde mening vormen en hierover discussiëren?
Dutch Black Hole Consortium
-Het Nederlandse Zwarte Gaten Consortium onderzoekt zwaartekrachtsgolven, ontwikkelt lespakketten en organiseert tentoonstellingen en lerarenopleidingen.
BIOCLOCK
-De 24-uursmaatschappij verstoort de biologische klok van mens en natuur, met schadelijke gevolgen voor gezondheid en biodiversiteit.
Minds-On
-Minds-On ontwikkelt met scholen een digitaal hulpmiddel om leerlingen te ondersteunen bij onderzoek en begrip, en docenten bij de begeleiding.